Inlägg från: Anonym (Slåmig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slåmig)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
  • Anonym (Slåmig)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-28 12:50:44 följande:

Skulle snarare säga att det var Elin han älskade men inte dig!

Man slår inte den man älskar!

Ja eller hur, jag tycker de två saker han sade går väldigt mycket emot varann
  • Anonym (Slåmig)
    Anonym (Men hjälp) skrev 2018-06-28 13:01:17 följande:

Han är beredd att slå dig om du är otrogen med en mörkhyad man -för att han älskar dig. Ok, förstår verkligen varför du får en dålig känsla!!

Om din bästa väns pojkvän hade sagt så till henne, vad hade ditt råd blivit?

Att han öht säger så innebär ju nånstans att han 'föreställt situationen' framför sig, även då han slår dig alltså, och det är rätt läskigt. Att tycka att misshandel är en rimlig konsekvens av något du gjort mot hans egna regler (även om otrohet såklart är förkastligt!) är ingenstans okej. De flesta, även de misshandlande männen, tänker initialt Jag hade -aldrig- slagit en tjej! men gör det kanske ändå, din kille har redan okejat för sig själv att slå dig om du varit 'tillräckligt dum'. Hade haft väldigt svårt att nånsin lita på den mannen. Nånsin. Att han är rasist gör honom bara ännu mer läskig.

Bra svar... tack. Men grejen är den att han hade drömt detta, att jag var otrogen med en mörkhyad och att han då slog mig i drömmen. Jag tyckte det var en hemsk dröm då han berättade, och i något skede sade han typ *ja men de ska du veta, är du otrogen med en mörkhyad så slår jag dig*. :(

Usch jag tycker det är så hemskt nu då jag tänker på det... Att han inte egentligen reagerade på att han slog mig i sin dröm utan mest reagerade på att han tyckte det var skönt att jag var kvar då han vaknade eftersom jag hade varit otrogen.

Han har tidigare sagt sådär som du skriver att *jag skulle aldrig slå dig* ... så visst har han haft den åsikten.
  • Anonym (Slåmig)
    Anonym (E) skrev 2018-06-28 14:09:59 följande:

Jag tror inte att man behöver hjälp med svåra val i relationer som är av manipulativ karaktär på skoj.

Så ja, detta är nog fullkomligt allvar, och ja, personen ber om inputs för att hon behöver antagligen reflektera. Är det så konstigt? Att människor inte vet allt framför sig alla gånger? Din översittar-attityd säger mer om dig än om en som ber om andras hjälp, hon är ju uppenbarligen smart och modig.

Tack för lite uppbackning...

Alltså hjälp mig nu?! Hur ska jag tänka? Han får mig att känna mig dum!! Alldeles precis så pratade jag med honom i telefon. Jag valde att ta upp detta med honom, berättade att jag tyckte det var hemskt att höra sånt prat från sin pojkvän...

Han var HELT oförstående! Han vände det till att *men vadå ska du vara otrogen med en mörkhyad då eller?? Är inte det hemskare än en bitchslap i ansiktet??*

HAN tyckte det var hemskt att jag tyckte såhär, han tycker otrohet är mycket hemskare än en bitchslap i ansiktet. Vilket det kanske är i sig? Men alltså han var så oförstående att jag blev helt häpen, jag visste inte längre varför jag tyckte såsom jag tyckte?? Han tog liksom mina känslor ifrån mig, jag kände mig jätte konstig. Vad hände??
  • Anonym (Slåmig)

Varje gång jag sade att det var hemskt så besvarade han det men *men alltså hallå?? Hörde du VARFÖR jag skulle göra så mot dig??*

Han drog underliga exempel om att *ifall du skulle knivhugga min mamma? Då skulle inte en bitchslap vara så farlig eller hur??*

• Anonym (Slåmig)
    AndreaBD skrev 2018-06-28 22:06:09 följande:

Menar du verkligen allvar? Han är rasist, han hotar att slå dig och han säger att han inte älskar dig - behöver du fler anledningar att göra slut? Säg nu inte att han inte menade det! Det vore ju så pass korkat att säga det då, att dummheten är en anledning att göra slut.

Allt det andra ok men han sade inte att han inte älskade mig, tvärtom. Kanske du läste fel?
  • Anonym (Slåmig)
    Annita skrev 2018-06-29 18:10:21 följande:

Håller med, fler konstigheter lär dyka upp, eller så har han redan börjat visa tendenser som du inte riktigt tänkt på tidigare.

Förutom att jag tycker att det han sa är helt förkastligt så tänker jag att det mycket väl kan dyka upp andra situationer då han tycker att det är berättigat att slå dig, TS. Är han svartsjuk? Ogillar han att du gör vissa saker? Tänk om han skulle påstå att du tittat på/flörtat med någon annan kille, och att han tycker att det rentav är otrohet...?

Tycker du ska läsa på länken som någon gav dig, du kommer antagligen att känna igen dig. När någon ger såpass manipulativa svar som han gör när du ifrågasätter det han sa - ja, då finns oftast många fler varningsflaggor.

(Och även det där om att han aldrig älskade Elin, men älskar dig, det är också ett sätt att manipulera dig.)

Jag kände igen mig i ca 9/14 i punkterna *känner jag igen mig?*.

Men nej han är öppen med saker jag ska göra, han är inte så mycket svartsjuk heller. Så på den fronten är han inte alls. Han tycker tvärtom om att jag gör saker som gör mig glad, han tycker att jag förtjänar det och det gör honom lycklig av att se mig komma hem och att jag är glad över att jag haft roligt.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...