• Anonym (E)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Anonym (grabb) skrev 2018-06-28 13:59:13 följande:

Min första spontana tanke är att... om en person säger "jag skulle aldrig slå dig..." eller, "jag skulle slå dig om du gjorde XYZ" så skulle jag bli väldigt;

1. Förvånad

2. Fundersam

3. Tveksam

4. Tänka; hur mår och tänker denna person, egentligen...

Personer som uttrycker sig i termer av "slå", vare sig "aldrig" eller "om du gör si eller så, så slår jag dig", ställer jag mig väldigt tveksam till.

Att säga "skulle aldrig slå" är för mig överflödig information, inget som skall behövas sägas. Fysisk misshandel hör inte hemma i en relation helt enkelt.

Tycker att du skall göra klart för din pojkvän hur du ser på dylika kommentarer, vare sig det handlar om hot, slag, mörkhyade personer - beroende på hur du själv ser på detta.

Gällande mörkhyade personer, så tänker jag inte kommentera det mera, tycker ovan räcker. Din pojkvän verkar ha issues...

Älskade att höra en så klockren kommentar.

Att han redan förvarnar dig om att du blir slagen om du är otrogen innebär att du är ihop med en svartsjuk våldsam person utan gränser, jag hade tagit avstånd ett tag och sett hur han är när han inte får bestämma.
  • Anonym (E)
    Anonym (Öh) skrev 2018-06-28 13:11:15 följande:

Behöver du ens fundera? Seriöst.

Jag tror inte att man behöver hjälp med svåra val i relationer som är av manipulativ karaktär på skoj.

Så ja, detta är nog fullkomligt allvar, och ja, personen ber om inputs för att hon behöver antagligen reflektera. Är det så konstigt? Att människor inte vet allt framför sig alla gånger? Din översittar-attityd säger mer om dig än om en som ber om andras hjälp, hon är ju uppenbarligen smart och modig.
  • Anonym (E)
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:42:42 följande:

Tack för lite uppbackning...

Alltså hjälp mig nu?! Hur ska jag tänka? Han får mig att känna mig dum!! Alldeles precis så pratade jag med honom i telefon. Jag valde att ta upp detta med honom, berättade att jag tyckte det var hemskt att höra sånt prat från sin pojkvän...

Han var HELT oförstående! Han vände det till att *men vadå ska du vara otrogen med en mörkhyad då eller?? Är inte det hemskare än en bitchslap i ansiktet??*

HAN tyckte det var hemskt att jag tyckte såhär, han tycker otrohet är mycket hemskare än en bitchslap i ansiktet. Vilket det kanske är i sig? Men alltså han var så oförstående att jag blev helt häpen, jag visste inte längre varför jag tyckte såsom jag tyckte?? Han tog liksom mina känslor ifrån mig, jag kände mig jätte konstig. Vad hände??

Följ dina smarta instinkter och lyssna på intuitionen, det han gjorde var att manipulera dig, det är därför du känner som att han

1. Dumförklarar dig

2. Tar dina känslor ifrån dig

3. Du lämnas förvirrad och får ingen klarhet i någonting

Sen att han överhuvudtaget måste styrka sin sak med rasismen och hat mot en människa baserat på hudfärg det är ju ett tecken på en hatisk människa rak igenom.

Tänk att han kan skada dig sedan kommentera helt oförstående som "vadå?" Och att du ska satsa på det i ditt liv.

Kolla in länken nedan den hjälpte mig ur en dålig relation.

Scrolla ner på sidan tills du ser "känner jag igen mig?" Och de listar sedan punkter. Om du känner igen dig är din kille inte en frisk person.

www.umo.se/vald-och-krankningar/vald-ar-inget-tecken-pa-karlek/
  • Anonym (E)
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:45:57 följande:

Varje gång jag sade att det var hemskt så besvarade han det men *men alltså hallå?? Hörde du VARFÖR jag skulle göra så mot dig??*

Han drog underliga exempel om att *ifall du skulle knivhugga min mamma? Då skulle inte en bitchslap vara så farlig eller hur??*

Du är inte galen vad han än påstår om dig så är dina reaktioner fullkomligt allvarliga och SUNDA. Sluta aldrig lyssna på det du reagerar starkt på, du har lärt dig var signalerna finns och du vet precis vad de betyder för du har erfarat detta förr.
  • Anonym (E)
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:16:10 följande:

Jag tycker man förtjänar att bli slagen om man är otrogen, oavsett hudfärger.

Jag med, (en käftsmäll och ett hejdå) men hennes partner har ju antytt att hon skulle vara en otrogen person, med hotfulla anspråk som om hon hade tänkt göra något mot honom, så behöver man inte bete sig i en sund relation för där litar man på varandra och tar inte ut saker i förskott genom hot + sättet han pratar till henne om är ju direkt härskarteknik Och gaslighting så just nu är det han som förtjänar en käftsmäll och ett hejdå.
  • Anonym (E)
    DeathByPickles skrev 2018-06-28 15:36:19 följande:

Självklart kan man det, men det säger en del om en människa. Att vara otrogen är inte ett brott och att gå runt och tycka att någon förtjänar en fysisk bestraffning för att de levt sitt liv känns inte helt sunt. Tycker jag. 

De förtjänar väl att leva med sina val, antar jag, precis som alla andra. 

Det borde vara ett brott för det är psykisk misshandel och tänk så många som hade varit uppriktiga och gjort slut med sina partners istället om de hade haft piskan att "du är kriminell du skadar någon du begår ett brott" om de vill flinga runt med någon annan.
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-28 16:10:08 följande:

Visst borde det vara ett brott att vara otrogen. Snacka om psykisk misshandel,

när det finns folk som tagit livet av sig efter att otrohet kommit fram.

Precis. Men men. Det ska ju vara "allas val att hantera" problemet är, jag väljer inte otrohet när jag väljer en monogam partner som ger mig ett löfte. Vem skyddar samtycket till ett monogamt förhållande?
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 11:49:50 följande:

En smäll på käften löser ingenting. Du har obehagliga våldstendenser.

En käftsmäll + några väl valda ord (eller tystnad) + ta distans. Funkar i vissa lägen när våld är det enda den andra personen respekterar eller förstår. Jag smällde till en person hårt på käften när han satt och tryckte ner en person som mådde dåligt, först smällen sen sa jag "du säger aldrig så om henne igen" och sen har han insett att han beter sig som en idiot och sen dess har han respekterat mig och den kvinnan. Väldigt effektivt.

Jag uppmanar även föräldrar med barn som blir mobbade att barnet ska slå tillbaka.

Men våld i allmänhet ska undvikas så mycket det går om det finns bättre tillvägagångssätt.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 11:48:27 följande:

Det kan du ju tycka. Men det är fullständigt skitprat. Man kan inte förtjäna att bli misshandlad. Det får de vidriga våldskriminella kräken som TS lilla hobbyrasist hacka i sig.

Men man kan inte förtjäna att bli bedragen av sin partner heller. Möjligtvis om ens partner flyr livet från din våldsamhet och hittar trygghet i sängen hos en annan, det är väl enda gången jag moraliskt sätt inte misstycker.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 12:09:05 följande:

Okej, du predikar alltså inte bara våld, utan utövar det också.

Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.

Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 12:15:23 följande:

Fast det spelar ingen roll när du misstycker eller inte, två fel gör inte rätt, och endast små vidriga våldskriminella as löser relationsproblem genom att välja att misshandla sina partners, otrohet eller ej.

Så otrohet ska ske ostraffat?

Jag skulle inte ens höja ögonbrynen om en person kommer in med en blåtira och grinar över misshandel, när personen varit otrogen. Trist att bli slagen men hey, du kanske ska sluta vara respektlös så får du respekt tillbaka. Sen om det är en man eller kvinna som grinar skiter jag fullständigt i.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 12:22:10 följande:

Dessutom säger du emot dig själv, hotet om fängelse hindrar dig tydligen inte från att välja att vara oförsvarligt våldskriminell.

Beror på iofs.

Om man är man så måste man vara väldigt väldigt försiktig, minsta lilla blåmärken på någon och du åker fast. Som kvinna kan du dock komma undan det mesta allt från falska anmälningar till att projicera dina egna handlingar på en annan om inte t.ex videobevis finns.

Så jag skulle säga att män som vill smälla till deras otrogna kvinna de bör nog hellre låta bli och bara dumpa svinet så slipper de fängelse även om hon borde sitta minst lika hårt i fängelse eftersom otrohet borde klassas som psykisk misshandel och alltså våld.

Kan man polisanmäla otrohet? Det borde ju verkligen tas i beaktande som grov psykisk misshandel.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...