Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
Men herregud vilken obehaglig människa. Spring, TS! Han inte bara pratar om att slå dig, han förminskar dina känslor och försöker vrida och vända på det hela tills det skulle vara Ditt fel också.
Men herregud vilken obehaglig människa. Spring, TS! Han inte bara pratar om att slå dig, han förminskar dina känslor och försöker vrida och vända på det hela tills det skulle vara Ditt fel också.
Jag tycker man förtjänar att bli slagen om man är otrogen, oavsett hudfärger.
Självklart kan man det, men det säger en del om en människa. Att vara otrogen är inte ett brott och att gå runt och tycka att någon förtjänar en fysisk bestraffning för att de levt sitt liv känns inte helt sunt. Tycker jag.
De förtjänar väl att leva med sina val, antar jag, precis som alla andra.
Vi ljuger och sårar människor med våra val hela tiden. Det är sådant som händer, helt enkelt, och som måste få hända. Det är ett risktagande man gör när man väljer att ingå ett förhållande och att lita på en människa.
Man kan liksom inte låsa människor vid varandra. Ingen äger en annan, och trots löften man gett har man rätt att göra som man vill med sin egen kropp, sin egen tid, sina egna pengar och sitt eget liv.
Det finns människor som tar livet av sig för att deras partner lämnade ett destruktivt förhållande också. En kan inte ta fullt ansvar för vad en annan människa känner, det funkar inte.
Det är helt enkelt inte realistiskt - tvärtom en skrämmande tanke som skulle sparka samhället och synen på mänskliga rättigheter tillbaka ned i en gammal rännsten. Det finns lika många anledningar till att människor är otrogna som det finns människor som är otrogna.
Vadå "förtjänar" en käftsmäll? Det de förtjänar, om något, är väl att partnern de bedragit lämnar dem.
Att hota, bära hand på, frihetsberöva eller sexuellt utnyttja är däremot INTE tillåtet. Det är olagligt, och det är en himla tur!
Och jag tycker att det självklart är relevant att det är olagligt att slå, men inte att vara otrogen. Att dra upp lagar som varit eller inte varit spelar ingen roll i sammanhanget, särskilt när det handlar om så totalt skilda handlingar.
Våldtäkt inom äktenskapet och misshandel av fru och/eller barn var också lagligt för rinte särskilt länge sedan. Det har ingenting med trådstarten att göra.
Vad för dig att tycka att en otrogen människa förtjänar misshandel sådär rakt av? Du vet ingenting om historik, om hur eller var eller varför? Bara för att man är i ett förhållande innebär det inte att man på något vis är ägd.