Inlägg från: Anonym (Ironiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ironiskt)

Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!

Samtidigt uppmanar media och bönderna oss att äta massor av kött. Svenskt kött. Människor tycker synd om kor och kalvar som nödslaktas för att det finns för lite foder. Samma människor äter upp dessa kossors/kalvars mjölkprodukter och kött utan att ha en tanke på att kossan bara levt för att ge dem mat och dryck. Få kossor och kalvar lever riktigt bra liv där deras värde inte sitter i att producera så att människor ska bli nöjda med deras produkter. Vilka hycklare dessa människor är! Ni tycker inte synd om djuren men det låter bra att påstå att ni gör det.

• Anonym (Ironiskt)
    LFF skrev 2018-07-17 19:20:38 följande:

Ja, ett år som detta hade ett större vegetabiliskt beroende varit jättebra *ironisk*

Vilka unga människor föder "barn på löpande band"?

Du vet nog inte att största delen av alla vegetabilier som odlas på jorden går till foder till djur som ska användas till människans konsumtion?
  • Anonym (Ironiskt)
    LFF skrev 2018-07-17 19:20:38 följande:

Ja, ett år som detta hade ett större vegetabiliskt beroende varit jättebra *ironisk*

Vilka unga människor föder "barn på löpande band"?

I verkligheten hade det varit toppen. Ävem om skördeb varit liten. Hade allt gått till human konsumtion istället för att nästan allt ska gå till foder till slutprodukten animalier så hade vi inte behövt oroa oss lika mycket.
  • Anonym (Ironiskt)
    Anonym (Lovars) skrev 2018-07-17 22:34:56 följande:

Frågan är varför du inbillar dig att den enstaka extrema vintern i Sverige skulle vara en naturlig variation samtidigt som du inbillar dig att denna enstaka extrema sommar i Sverige skulle vara orsakat av global uppvärmning. Det är direkt obildat att dra den typen av slutsatser baserat på enstaka år.

Det vi ser nu i Sverige är att populistiska krafter (läs MP m.fl.) försöker utnyttja det extrema vädret för att lura till sig obildade röster.

Imponerande. Vad har du själv för utbildning?
  • Anonym (Ironiskt)
    Anonym (Ironiskt) skrev 2018-07-17 23:11:26 följande:

Imponerande. Vad har du själv för utbildning?

Med specialinriktning på klimatförändringar eller?
Svar på tråden Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!