Inlägg från: Charlizee |Visa alla inlägg
  • Charlizee

Tyda ultraljud -hjälpas åt!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som vill hjälpa varandra att tyda ultraljudsbilder. Vi har haft vårt RUL och mannen vill absolut inte veta så det återstår för mig att gissa... vad tror ni? En tjej eller kille?

• Svar på tråden Tyda ultraljud -hjälpas åt!
  • Charlizee
    babydreams skrev 2018-06-29 19:07:03 följande:

Får känslan av att det är en pojke :)

Är min känsla också även om jag hoppas på en flicka denna gång Såklart är pojke lika välkommet men om man får önska...
  • Charlizee
    babydreams skrev 2018-06-29 19:21:26 följande:

Känner igen de där :) är också gravid igen men vet inte än vad jag väntar. Har en son sen tidigare så hoppas lite på en dotter nu. Men självklart spelar det ingen roll i slutändan!

Tiden för befruktning kan också vara en ?ledtråd?.. innan äl större chans för flicka, på äl större chans för pojke. Inget som är säkert men det verkar stämma in rätt bra på många!

Har ni haft RUL?

Ja jag har också hört det men inte jätte koll på precis när vi ?fick till det?, vi hade nog ganska flitigt med mys överlag under månaden... så både innan och precis vid ÄL?
  • Charlizee
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 08:09:55 följande:

Gissar flicka på ts bild :)

Vad spännande!! Som sagt håller på att bli galen här medan mannen är helt lugn...
  • Charlizee
    Äppelskruttpaj skrev 2018-06-30 06:39:55 följande:

Jag vill också ha hjälp att tyda ultraljudsbild så om någon vill gissa könet på min bebis så blir jag glad. :)

Vad är känslan? Har du barn sen innan? Jag tror alla ska få tjejer och jag ska få en till kille så gissar på en tjej
  • Charlizee
    Äppelskruttpaj skrev 2018-06-30 11:12:09 följande:

Jag har ingen känsla tyvärr. Jag har en flicka sedan innan och då hade jag ingen känsla heller.

Ville ni ta reda på kön eller ska det bli en överraskning?
  • Charlizee
    Äppelskruttpaj skrev 2018-06-30 11:36:00 följande:

Egentligen vill vi att det blir en överraskning, men jag är ändå så nyfiken så därför frågar jag här om någon ser. :)

Samma som här då... ena stunden känns det bara spännande och nästa stund nästan lite jobbigt att inte veta. Har börjat handla lite kläder och kan inte undvika att småsnegla på rosa kläder och volanger men får hålla mig till mest grått/beige/vitt i 15 veckor till... hur tänker ni andra? Köper ni blandat eller kör ni neutralt?
  • Charlizee
    DragonWoman skrev 2018-06-30 11:36:43 följande:

Vill nån gissa? Bf om ca 58 dagar och bilden från rul. Ingen aning om kön

Vilken liten goding!! Tror på tjej här med vad säger magkänslan?
  • Charlizee
    Äppelskruttpaj skrev 2018-06-30 13:05:07 följande:

Ja precis så är det för mig också. Jag väntar dessutom 2 så blir extra nyfiken. Tyvärr så fick vi reda på hos barnmorskan att det är samma kön på dem så det förstörde spänningen en aning.

Vi har inte börjat handla något än, men när vi väl ska göra det kommer vi nog bara köpa neutralt.

Wow, grattis till tvillingar! Vad häftigt!

Sa jag skulle avvakta men har inte kunnat hålla mig, fick köpa en nästa ny vagn av min kompis så efter det har det blivit en hel del små inköp.
  • Charlizee
    DragonWoman skrev 2018-06-30 12:50:44 följande:

Det skumma är att magkänslan inte säger något har 3 pojkar och 1 tjej sen innan så vore ju roligt om det är en tjej till

Inte min heller... önskar den sa det ena eller andra men icke. Är snittad med mina pojkar så detta blir sista, man ska ju helst inte snittas mer än 3 ggr. Så är lite ?sista chansen? till en flicka...
Svar på tråden Tyda ultraljud -hjälpas åt!