• Shevi1

    3 åring

    Vad ska jag göra? När min lillebror va 3 år så släppte jag honom med min kompis bror som är 7 år. Vi va alla på leos lekland. Jag får ångest över att jag släppte min bror med min kompis bror. Jag satt såklart på soffan i leos lekland och såg dem ibland. Jag lät dem leka i 30 min. De finns föräldrar som släpper barn från 2år helt ensamma på leos lekland. Vad tycker ni borde jag känna ångest över detta??

  • Svar på tråden 3 åring
  • lövet2

    Nej. Det var dumt gjort, men dumma saker gör alla då och då. Om man skulle känna ångest över alla småsaker man gjort, så skulle ingen ha tid att leva ens. Misstag är till för att man ska lära sig något.

  • Shevi1

    Men om man jämför med de som släpper sina barn helt ensamma o dem som är bevakade av andra barn så är det väl bra elle?

  • lövet2

    Ingen idé att jämföra en dumhet med en annan. Gör inte om det, utan visa att du lärt dig något av ditt misstag!

  • lövet2
    Shevi1 skrev 2018-06-28 21:32:55 följande:
    Men han kom ju till oss glad och som inget har hänt
    Inget hände ju, och det var väl jättebra? Men det kunde ha hänt vad som helst eftersom ingen hade koll på honom, så nästa gång borde någon se efter honom.
  • whtevr9

    Varför har du flera trådar om detta? Gäller det din son eller bror, du nämner olika?

    Hur som helst, en 7åring kan inte ta hand om en 3åring utan det är ditt ansvar som vuxen att hålla koll på barnet.

  • LFF

    En 7-åring ska inte behöva ta hand om en 3-åring. En 3-åring följer man med runt på ett lekland så man har koll.

  • Almina

    Hur länge sen är det här? Hur gammal var du själv?

    Självklart ska en 7-åring inte ansvar för en 3-åring på ett lekland. (Och saken blir inte bättre bara för att andra gör ännu värre saker...). Men om det nu gick bra den här gången tycker jag inte du ska ha ångest över det mer. Men såklart inte göra något liknande igen!

  • Shevi1

    Vill inte göra om det men jag satt på soffan och sa till dem ifall de behöver nått så kommer de till mig

Svar på tråden 3 åring