Anonym (:() skrev 2018-07-02 08:53:43 följande:
Jag hade ingen professionell hjälp tyvärr. Tänkte inte att det ens va möjligt så jag sökte aldrig.
Det som drev mig var överlevnadsinstinkt. Det fanns liksom ingen annan utväg än att ?lösa problemet? eller må sämre å sämre.
Det som hjälpte mig var för det första mkt googlande. Som du gör nu tex. Riktigt starkt och ett tydligt första steg.
Googla på engelska artiklar, på fear of confrontation tex. På youtube finns många mkt bra korta videor som pratar på ett pedagogiskt vis om de interna processerna. Tex psych2go och school of life är två youtubekanaler som hjälp mig.
Det kanske låter överdriver att hålla på så,.. men det är inte en myt att man hanterar och tar sig förbi emotionella utmaningar när man förstår vad det är som händer. Då blir det lättare att bemöta dina interna känslor internt istället för att ge med dig för dem.
Vet inte hur insatt du är i psykologi, så allt detta kanske låter lite flummigt för dig... säg gärna till om du vill jag ska ge ett konkret exempel på händelse å användandet av ?verktyget?
Får jag fråga om du är kille eller tjej? Ålder?
Tack för svar. Jag är tjej, 42 år. Skäms lite för att säga min ålder då det känns som att man borde kommit längre men nu är det som det är.
Du får gärna visa med fler exempel
Tyvärr är jag inte så bra på engelska men tack för tips ändå. Finns det inga bra på svenska?