konflikträdd
Har du nått exempel / kontext du vill dela?
Har du nått exempel / kontext du vill dela?
jag tror du precis nämnde den riktiga problematiken: du är rädd för att folk ska bli arga. Frågan är varför det spelar roll? Folk blir besvikna kanske... men för det första tror jag inte att det är så farlig som du är rädd för. För det andra... dom får ta ansvar för sina känslor. Du kan inte ta mig på dig att hålla folk nöjda hela tiden.
Jag tror det är den inställningen du måste ha. Och komma ihåg att även om du inte hjälper/accepterar/sväljer allt från andra hela tiden, så är ditt värde helt oberoende av det. Du definieras inte av vad du kan göra för andra.
Nej, jag vet. Det var därför jag undrade om någon annan lyckats för det känns så svårt som att jag inte kommer att klara det. Jag skrev i början att det känns som att det är kört. Hur har du haft det själv? Har du varit konflikträdd?
Håller med
Tack. Det var ett bra svar och gav mig lite att tänka på. Jag har även någon slags social fobi även om den blivit lite bättre. Fick du hjälp eller kom du på själv hur du skulle göra? Hur lång tid tog det för dig att komma över social fobi och ångesten?