• Kampenförettbarn

Vi som genomgår behandling mot barnlöshet. - Ovitrelle + Letrozole.

Hej!
    Känner just nu att jag skulle behöva bota min ensamhetskänsla..
    Jag och sambon genomgår behandling för barnlöshet sedan snart ett år tillbaka. Trots att alla värden är bra och att jag har fina äggblåsor så får jag ingen ägglossning. Jag är nu inne på min andra behandlingscykel med Primolut Nor, Letrozole, Progynon och Ovitrelle.
    Finns det någon som vill följas åt och bolla lite tankar?
    Hur mår ni av behandlingen med Letrozole och Ovitrelle?
    Hur har ni hanterat er situation? Berättar ni för era nära?
    Vissa dagar vill jag bara kasta in handduken och ge upp.. Min kropp är så slutkörd och jag som tidigare varit en aktiv person, kört triathlon och är gyminstruktör orkar helt plötsligt ingeting utan att det känns som att hjärtat är påväg ut ur mitt bröst.....

• Svar på tråden Vi som genomgår behandling mot barnlöshet. - Ovitrelle + Letrozole.
  • nikki06

Känner igen det där, så jobbigt att vi delar känsla! Jag har positiva erfarenheter av Ovitrelle och Letrozol (förutom lite biverkningar som gick över fort), så jag är för en gång skull rätt lugn inför själva befruktningsbiten. För ett par månader sen så slutade dock vårt försök i MA v14 och jag vet inte hur jag ska gå vidare. Hoppas jag får skriva av mig här och inte kommer med negativa tankar som du kanske inte behöver, men det där du skriver om hur hjärtat ska orka känner jag igen så väl. Nu ska vi vänta på att jag ska bli psykiskt redo så vi kan börja försöka igen, mensen har kommit tillbaka så vi har fått nya hormoner utskriven. Men hur blir man det??

Jag var precis som dig rätt aktiv innan men blev sjukskriven av illamåendet, och när jag väl började återfå energin fick jag reda på detta hemska. Jag gick upp flera gravidkilon som jag inte försökt tappa nu, jag vill liksom bara ge upp. Inte för att vikten spelar någon roll men jag har aldrig haft så här mycket kroppsfett och nästan äcklas av min kropp. Man kanske behöver ta hand om sig själv och må bra psykiskt och fysiskt , men samtidigt har man ju försökt SÅ länge. Försöker lära mig att man inte kan ta något för givet och försöka blockera alla preggo-announcements på fb men visst är det kämpigt? Håller tummarna för att ni ska lyckas snart!

• Längtar efter en bebis

Heej hoppas jag kan ge er positiva tankar, ska berätta lite kort om oss. Vi försökte med barn i 4 år utan resultat till sist sökte vi hjälp, hitta inga fel på oss förutom att de misstänker att jag har pcho eller hur de stavas och att jag inte ägglossar .. men men vi börja med första enkel kur perotime + ovitrille sprutan blev gravid på första försöket.

Efter någon år börja vi med ett syskon så på andra försöket med perotime och ovitrille sprutan gick det igen nu försöker vi med 3 bebisen .

Idag tog jag min första Letrozolle tabblet första gången tar Letrozole men alla säger att dom är bättre..

Ska ta Letrozole dag 3-7 hur tar ni ?

Om de inte funkar ska börja med dubbel kur plus ovitrille som alltid

• Sekaandjelka

Jag kör nu provera för att få igång en blödning, och sen ska jag dricka letrozol 3-7. Jag har kissat på nästan 100 negativa graviditetstest, käftsmällar gång på gång gråter varje gång och känner mig så värdelös. Men jag har inte gett upp, fattar inte vad felet är på mig, sista gången så var jag hos fertilitetsenheten och jag var där på Perfect timing skulle precis få en ägglossning så blev rekommenderad att jobba på en bebis dom närmaste dagarna. Men Nope det tog sig inte fattar inte varför det inte blir av. Jag har pcos också.

Ge inte upp vi får kämpa vidare jag har kämpat i 5 år.

• nikki06
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-08 17:32:31 följande:

Heej hoppas jag kan ge er positiva tankar, ska berätta lite kort om oss. Vi försökte med barn i 4 år utan resultat till sist sökte vi hjälp, hitta inga fel på oss förutom att de misstänker att jag har pcho eller hur de stavas och att jag inte ägglossar .. men men vi börja med första enkel kur perotime + ovitrille sprutan blev gravid på första försöket.

Efter någon år börja vi med ett syskon så på andra försöket med perotime och ovitrille sprutan gick det igen nu försöker vi med 3 bebisen .

Idag tog jag min första Letrozolle tabblet första gången tar Letrozole men alla säger att dom är bättre..

Ska ta Letrozole dag 3-7 hur tar ni ?

Om de inte funkar ska börja med dubbel kur plus ovitrille som alltid

Skönt med fler som det gått bra för! Jag tog också pergotime med första barnet, då blev det dock insemination sen. Tycker att letrozol blev bättre för pergotime bidrog till överstimulans för min del så fick sänka dosen. Dock kände jag av lite mer biverkningar av letrozol; illamående, trött, huvudvärk m.m. Och sprutan fick jag hemsk feber av, men det gick över efter någon dag bara. Kände du av det med?

Jag ska också ta dag 3-7, tog dock 5-10 förra gången men det gick ju bra ändå. Funderar faktiskt på att gå på egen känsla (när jag väl vågar mig på att igen) och ta dag 4-9 då jag har 30-31 dagars cykel.
  • Kampenförettbarn

Vad skönt att ni vill dela era erfarenheter med mig! Vi är snart experter på infertilitet så mycket som vi får genomgå.. Flört

Skönt att höra solskenshistorier där det faktiskt blivit barn av behandlingen. Jag tar precis som ni Letrozolen på dag 3-7. Mår skit veckan efter jag ätit dem.. Hjärtklappning, ont i kroppen och huvudvärk från hell..
    Nikki vad fick du för symtom när du blev överstimulerad? Jag har fått tillägg av ännu en tablett för denna gången var min slemhinna på tok för tunn för att ägget skulle fästa när jag tog Ovitrelle-sprutan... Livrädd att bli överstimulerad och bli liggandes på sjukhus nu också.. Skulle vara grädden på moset..

Hur har er slemhinna sett ut vid ultraljuden? Har ni fått något för att göra den tjockare?

• Längtar efter en bebis
    nikki06 skrev 2018-07-09 10:07:33 följande:

Skönt med fler som det gått bra för! Jag tog också pergotime med första barnet, då blev det dock insemination sen. Tycker att letrozol blev bättre för pergotime bidrog till överstimulans för min del så fick sänka dosen. Dock kände jag av lite mer biverkningar av letrozol; illamående, trött, huvudvärk m.m. Och sprutan fick jag hemsk feber av, men det gick över efter någon dag bara. Kände du av det med?

Jag ska också ta dag 3-7, tog dock 5-10 förra gången men det gick ju bra ändå. Funderar faktiskt på att gå på egen känsla (när jag väl vågar mig på att igen) och ta dag 4-9 då jag har 30-31 dagars cykel.

Jag tog dubbel faktisk körde på egen hand själv 3-7 dagar dubbel kur men låter som tok för mycket?

Har du tagit någon gång dubbel kur hur gjorde du då ? Från mer vilken dag och till ?
  • Längtar efter en bebis
    nikki06 skrev 2018-07-09 10:07:33 följande:

Jag tog dubbel faktisk körde på egen hand själv 3-7 dagar dubbel kur men låter som tok för mycket?

Har du tagit någon gång dubbel kur hur gjorde du då ? Från mer vilken dag och till ?
  • Kampenförettbarn
    Längtar efter en bebis skrev 2018-07-10 15:28:42 följande:

Jag tar trippel dos. Tar tabletterna under dag 3-7 i cykeln. Tog först alla tre tabletterna på morgonen men har i andra omgången med trippel kul fått sprida ut dem över dagen då läkaren trodde att det skulle vara bättre..
  • Längtar efter en bebis
    Kampenförettbarn skrev 2018-07-11 08:27:05 följande:

Jag tar trippel dos. Tar tabletterna under dag 3-7 i cykeln. Tog först alla tre tabletterna på morgonen men har i andra omgången med trippel kul fått sprida ut dem över dagen då läkaren trodde att det skulle vara bättre..

Är det första gången du tar trippel kur eller ?

Hur många dubbel körde du innan du fick trippel?

Aah okej så så bra känner mig lite lättat nu trodde jag tog för mycket. Så det är så man tar dubbel kur 3-7 dagar med ..

Men får du ovitrille sprutan? Hur göre vid ultraljud?
  • Längtar efter en bebis

Jag ska ta tabletterna till 14 juli sen har jag ultraljud 18 då ska vi kolla när jag ska ta sprutan... Första försöket längtar och har lite stress hehe ...

Men blir fort gravid, som sagt med första barnen blev på första kuren direkt men bebis nr 2 blev gravid på andra kuren nu ska vi se med.bebis nr 3 hahah

Svar på tråden Vi som genomgår behandling mot barnlöshet. - Ovitrelle + Letrozole.