Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Vi som genomgår behandling mot barnlöshet. - Ovitrelle + Letrozole.

Heej hoppas jag kan ge er positiva tankar, ska berätta lite kort om oss. Vi försökte med barn i 4 år utan resultat till sist sökte vi hjälp, hitta inga fel på oss förutom att de misstänker att jag har pcho eller hur de stavas och att jag inte ägglossar .. men men vi börja med första enkel kur perotime + ovitrille sprutan blev gravid på första försöket.

Efter någon år börja vi med ett syskon så på andra försöket med perotime och ovitrille sprutan gick det igen nu försöker vi med 3 bebisen .

Idag tog jag min första Letrozolle tabblet första gången tar Letrozole men alla säger att dom är bättre..

Ska ta Letrozole dag 3-7 hur tar ni ?

Om de inte funkar ska börja med dubbel kur plus ovitrille som alltid

• Längtar efter en bebis
    nikki06 skrev 2018-07-09 10:07:33 följande:

Skönt med fler som det gått bra för! Jag tog också pergotime med första barnet, då blev det dock insemination sen. Tycker att letrozol blev bättre för pergotime bidrog till överstimulans för min del så fick sänka dosen. Dock kände jag av lite mer biverkningar av letrozol; illamående, trött, huvudvärk m.m. Och sprutan fick jag hemsk feber av, men det gick över efter någon dag bara. Kände du av det med?

Jag ska också ta dag 3-7, tog dock 5-10 förra gången men det gick ju bra ändå. Funderar faktiskt på att gå på egen känsla (när jag väl vågar mig på att igen) och ta dag 4-9 då jag har 30-31 dagars cykel.

Jag tog dubbel faktisk körde på egen hand själv 3-7 dagar dubbel kur men låter som tok för mycket?

Har du tagit någon gång dubbel kur hur gjorde du då ? Från mer vilken dag och till ?
  • Längtar efter en bebis
    nikki06 skrev 2018-07-09 10:07:33 följande:

Skönt med fler som det gått bra för! Jag tog också pergotime med första barnet, då blev det dock insemination sen. Tycker att letrozol blev bättre för pergotime bidrog till överstimulans för min del så fick sänka dosen. Dock kände jag av lite mer biverkningar av letrozol; illamående, trött, huvudvärk m.m. Och sprutan fick jag hemsk feber av, men det gick över efter någon dag bara. Kände du av det med?

Jag ska också ta dag 3-7, tog dock 5-10 förra gången men det gick ju bra ändå. Funderar faktiskt på att gå på egen känsla (när jag väl vågar mig på att igen) och ta dag 4-9 då jag har 30-31 dagars cykel.

Jag tog dubbel faktisk körde på egen hand själv 3-7 dagar dubbel kur men låter som tok för mycket?

Har du tagit någon gång dubbel kur hur gjorde du då ? Från mer vilken dag och till ?
  • Längtar efter en bebis
    Kampenförettbarn skrev 2018-07-11 08:27:05 följande:

Jag tar trippel dos. Tar tabletterna under dag 3-7 i cykeln. Tog först alla tre tabletterna på morgonen men har i andra omgången med trippel kul fått sprida ut dem över dagen då läkaren trodde att det skulle vara bättre..

Är det första gången du tar trippel kur eller ?

Hur många dubbel körde du innan du fick trippel?

Aah okej så så bra känner mig lite lättat nu trodde jag tog för mycket. Så det är så man tar dubbel kur 3-7 dagar med ..

Men får du ovitrille sprutan? Hur göre vid ultraljud?
  • Längtar efter en bebis

Jag ska ta tabletterna till 14 juli sen har jag ultraljud 18 då ska vi kolla när jag ska ta sprutan... Första försöket längtar och har lite stress hehe ...

Men blir fort gravid, som sagt med första barnen blev på första kuren direkt men bebis nr 2 blev gravid på andra kuren nu ska vi se med.bebis nr 3 hahah

• Längtar efter en bebis
    Kampenförettbarn skrev 2018-07-11 11:12:06 följande:

Jag är inne på min andra omgång med trippel kur. Jag har aldrig haft någon mens eller ägglossning i hela mitt liv så vi började med dubbel kur direkt men eftersom det inte gav något utslag gick vi direkt över till trippel... Idag har jag förmodligen haft min första bortfallsblödning så dessvärre är det nog bara att börja om från början för min del igen.... :(

Jag har fått Ovitrelle och har varit på Ultraljud runt CD 12-14. Därefter tagit Ovitrelle-sprutan på CD 16. Jag hade en glad gubbe på mina ÄL-test i 4 dagar efter Ovitrellen och blev superglad och såg min chans att äntligen lyckas bli gravid! Men eftersom min slemhinna är för tunn misstänker jag att jag förlorade min graviditet denna gången... :(

Hur tunn var din slemhinna ? Vad är normalt har glömt bort det var ju ett dag sen.
  • Längtar efter en bebis
    barnlösalltförlänge skrev 2018-07-11 12:30:53 följande:

vet inte vart jag ska vända mig, så jag tänkte att jag prövar här det kan vara värt ett försök.

Jag har nu varit ofrivilligt barnlös i nästan 13 år sprungit på olika kliniker fram och tillbaka, senast idag och kommer tillbaka lika ledsen som vanligt.

Jag försöker kämpa för att få utskrivet Letrozol/Pergotime men inte fått detta.

får alltid till svar att försökt ett år till, men det funkar inte!!

Jag och min ex man försökte få barn i 10 år gjorde en undersökning men inga fel hittades utan vi fick höra att vi matchade inte varandra.

efter vi skilde oss tog inte  lång tid så blev min ex mans nya kvinna gravid.

jag har själv hittat en ny och vi har försökt nu i ´ca: 2 år och inget händer han har själv barn sen tidigare så det är mig det är fel på.

på dagens besök hos gyn så såg hon äggblåsor men dom var endast 6  och hon sa att just idag borde dom vara ca 16,

men ändå får jag inte utskrivet dessa hjälpmedel.

Jag är just nu så uppriven att jag börjat kolla internet för att köpa från utlandet

på vinst eller förlust.

Min fråga då till er är har någon gjort det nyligen?

kan man få tag på medicinen på annat sätt?

tackar av hela mitt hjärta för svar

Vilka idioter dom bodde ju skriva direkt ur tabbleter och sprutan .. gå till någon privat ist... jag kan säga från mig så fort jag plussa kan du få mina recept jag kan hämta ut och skicka du får ta risken om du vill .. vill så gärna hjälpa
  • Längtar efter en bebis

Yes första gången gravideten tog jag pregnyl andra gravideten tog jag ovitrille .. nu ska jag ta med ovitrille

.

Vi brukar ha samlag den dagen jag får sprutan och dagen efter .. alltid 2 dagar i rad sen brukar vi vänta en dag spara sperma haha och sen kör vi igen

• Längtar efter en bebis
    nikki06 skrev 2018-07-12 16:54:33 följande:

Jag har aldrig tagit dubbeldos utan jag har bara fördröjt dosen med någon dag för att jag har längre menscykel. Räcker inte enkel dos för dig?

Joo de räcker faktisk enkel dos men men körde på dubbel endå hahah
Svar på tråden Vi som genomgår behandling mot barnlöshet. - Ovitrelle + Letrozole.