• Anonym (Bnb)

Inte behöver man väl utfodra kompisarna?

Tycker det låter märkligt att skicka ner mat från balkongen, och det är klart att de barn som inte får något blir avundsjuka. Bättre att du kallar in barnen så får de äta inne och sedan gå ut igen, barnen måste väl ändå gå på toaletten ibland?

• Anonym (Bnb)
    Anonym (***) skrev 2018-06-29 16:57:05 följande:

Så typiskt Sverige, folk blir tydligen avundsjuka om någon äter ute.

Klart du kan ge dina barn mat ute, sedan gör de andra föräldrarna som de vill. Bara för att barnen leker tillsammans på gården så ska man inte känna att man måste föda de andra också. Speciellt inte om man märker att det sätts i system.

Inte typiskt Sverige, bara typiskt barn att vilja ha vad andra får Och självklart kan ts fortsätta kasta ner mellis från balkongen även om jag tycker det är lite underligt, kommer barnen aldrig in? Behöver de som sagt aldrig gå på toa? Om jag var ledig hade jag hellre kallat in barnen (man vill ju träffa dem ibland) eller gått ut på gården med mitt kaffe och sällskapat där.

Om ts fortsätter kasta ner mellis på gården får hon vara medveten om att de andra barnen också vill ha det är helt naturligt och bara att säga nej om det är så här man vill ha det.
Svar på tråden Inte behöver man väl utfodra kompisarna?