Anonym (Bnb) skrev 2018-06-29 17:11:09 följande:
Inte typiskt Sverige, bara typiskt barn att vilja ha vad andra får

Och självklart kan ts fortsätta kasta ner mellis från balkongen även om jag tycker det är lite underligt, kommer barnen aldrig in? Behöver de som sagt aldrig gå på toa? Om jag var ledig hade jag hellre kallat in barnen (man vill ju träffa dem ibland) eller gått ut på gården med mitt kaffe och sällskapat där.
Om ts fortsätter kasta ner mellis på gården får hon vara medveten om att de andra barnen också vill ha det är helt naturligt och bara att säga nej om det är så här man vill ha det.
Jag är helt övertygad om att TS barn går in och går på toa, men det sammanfaller kanske inte med när det är dags att äta mellis.
Sedan vet vi inte hur länge barnen är ute, nu handlar detta om mellis, så de äter ju sina andra måltider inne, så du kan nog vara lugn, TS hinner träffa sina barn.
Jag skulle aldrig tillåta mina barn att tigga mat från andra, tycker inte att det är en bra egenskap. Hade mitt barn också velat äta ute, så hade jag skickat med mat själv, inte förväntat mig att någon skulle förse mina barn med mellis.