Inte behöver man väl utfodra kompisarna?
Jo, utfodra! Som djur som utfodras!
Jo, utfodra! Som djur som utfodras!
Hade jag gett mitt barn mat framför andra hade jag bjudit de andra, annars låtit barnen äta hemma. Skulle skämmas av att bjuda en person på mat framför andra som inte får utan bara får titta på. Under min värdighet att göra så. Sedan skulle jag inte ens utfodrat två hundar framför 15 andra hundar, utan förstått att det då blir tumult och de övriga vill ha. Jag skulle inte bjudit mina föräldrar på tårta framför andra människor de umgås med och rättfärdat det med "ni andra får be era egna barn om fika om ni vill ha, för jag bjuder minsann bara mina egna". Det är pinsamt beteende att bjuda två av tio så att de andra ser att de inte får!
Ja och när du är i en bar så köper du givetvis drinkar till alla på hela stället? Det beror ju givetvis på storleken på gården och hur mycket ungar det är där, är jag på stranden slevar då inte jag upp mat till alla ungar som är där utan det får dom äta från sin egen matsäck.
Ja de runt dig ja, exakt det jag skrev du begränsar dig till en rimlig skara eller vill du att jag ska tro du bjöd ett par hundra stycken per kväll?
Är det 40 ungar på innergården har man ju inte ens mat till alla i frysen.
Eller så kör man "en fuling" till alla barnen (föräldrarna) och säger till alla barn: Nu är klockan tre så nu är det mellanmål. Alla som vill ska springa hem till sig och ta något litet att äta och dricka nu. Mellis väntar på er hemma hos var och en. Leken pausas tills alla som vill har ätit mellis". Säg det varje dag samma tid innan dina barn ska äta. Och så har alla mellis samma tid varje dag och går hem och tjatar på sina egna föräldrar varje dag samma tid då de säger till sina föräldrar "alla andra får mellanmål nu! Jag vill också ha! Dom sa att det finns mellanmål här hemma!"