• Lillamusen

Inte behöver man väl utfodra kompisarna?

Physalis skrev 2018-06-30 14:58:28 följande:

Jag tycker att i fallet du beskriver och speciellt som du inte har lust så ska du inte bjuda. Tipsa de andra barnen att deras föräldrar också kan hissa ner mellis om det är det som är speciellt och spännande. Prata också med dina barn om hur de känner över det hela, kanske vill de hellre äta inne om det är jobbigt när de andra barnen tjatar.

Hur gamla är barnen?
    Vad är det för mellis du ger dem?

Är ju skillnad på om det är en frukt eller en kexchoklad som är mellanmål hos dig.

• Lillamusen
    Rosaröd skrev 2018-06-30 17:14:36 följande:
    Har aldrig påstått att det är TS ansvar att bjuda kompisarna för det är det inte. Orsakerna till att barnen inte går hem och äter vet vi ingenting om (det kan vara så att familjerna har det dåligt ställt). Men oavsett vad är min poäng att det inte är TS ansvar men jag tycker inte man ska haka upp sig på principer när det skapar så mycket negativitet och dessutom är så enkelt att undvika! Tycker också att det är vanligt sunt förnuft att inte fira ned fikat från balkongen när det står kompisar omkring. Självklart tycker alla barn att detta är spännande.
    Mellanmål för mig är en smörgås eller en frukt. Fika är kakor och kex.

Skulle vad väldigt intresserat att veta vad det är TS barn får att äta?
  • Lillamusen
    jrockyracoon skrev 2018-07-01 00:18:00 följande:
    Jag tycker det är väldigt intressant vad forskningen om nanoteknik i samband med cancer kommer leda till..

Du tycker det är Väldigt Intressant vad TS ger sin barn till mellanmål?
    I det här sammanhanget är det intressant att veta vad de äter till mellanmål, är det en macka med prickig korv eller en kexchoklad.

Nu har TS redan svarat att det var mackor och frukt men även torkad frukt???

• Lillamusen
    Anonym (Mamma) skrev 2018-07-01 08:55:03 följande:
    Varför frågetecken?
    Tycker det är konstig mat att äta som mellanmål. Har nog aldrig hört det innan.

Svar på tråden Inte behöver man väl utfodra kompisarna?