Känner mig oförberedd, hjälp?
Hej ni som tittat in!
Jag och min sambo väntar vårt första barn, han 28 och jag 24. Lillen förväntas komma ut i slutet av augusti och jag har hela tiden känt att vi varit väl förberedda genom att skriva listor och inhandla de stora nödvändigheterna så som barnvagn, spjälsäng, babynest och babyskydd. Någonstans på vägen stannade det av och vi pausade i att köpa saker och planera och nu känns det som att vi bara går och väntar. Under denna tiden som jag går och väntar så har jag börjat känna mig lite orolig över att jag inte har koll på allt? Och jag VET man kan inte ha koll på ALLT så jag är inte ute efter kommentarer där jag borde slappna av och ta det som det kommer eftersom att man inte kan ha koll på precis allt. Jag startade denna tråden eftersom jag tänkte att ni som hittat hit kanske har egna erfarenheter där ni önskat att ni köpt eller vetat något innan bebis kommer och vill dela med sig av detta. Eller om ni bara har tips på vad ni tyckte var viktigt att vara förberedd med inför lillens ankomst! Kan vara kul att höra andras tankar och bolla erfarenheter och funderingar!