Menskopp
Finns det ett snöre att dra ut menskoppen med?
Menskopp är det bästa mensskyddet! Man slipper tänka på att ha med sig skydd, man sparar massor av pengar och det är bra för både kropp och miljö.
Finns det ett snöre att dra ut menskoppen med?
Men är det inte större risk att den fastnar då?
Hur funkar det de dagar man inte blöder så mycket? Jag blir irriterad av tampong då så använder binda de sista dagarna. Tänkte om man blir irriterad av menskoppen också vid mindre blödningar.
Jag är inte ett dugg imponerad över menskoppen, tycker tvärtom att den är riktigt dålig.
När den sitter i slidan trycker den konstant på urinröret vilket gör att man konstant känner sig kissnödig, men eftersom den trycker på urinröret så är det väldigt svårt att tömma blåsan. Strålen blir svag och ryckig och det blir alltid en massa urin kvar i urinblåsan och urinröret. Kisset i urinröret rann ut i trosan så fort man lämnar toaletten och kisset som blev kvar i urinblåsan gav en urinvägsinfektion i samband med varje mens
Jag är väldigt skeptisk och känner mig inte sugen på att prova. Känns kladdigt. Ni som har menskopp - har ni köpt en särskild kastrull att koka den i?
Jag är väldigt skeptisk och känner mig inte sugen på att prova. Känns kladdigt. Ni som har menskopp - har ni köpt en särskild kastrull att koka den i?
Vad har du kastrullen till??
Har använt några månader och är nöjd. Beställde först för stor men fick en mindre gratis som funkar bra. Dock läcker det lite utanför så jag måste ha trosskydd också.kanske jag inte lärt mig att sätta i helt rätt.
Man har den också under natten gissar jag? Är det någon som haft några problem med det?
Jag är supernöjd med menskopp. Lyckades dock förstöra den lite när jag skulle korta ner piggen och nu är jag gravid så får bli en ny när det är dags igen.
Jag är lite känslig för att lägga den i en kastrull som sedan ska användas till något annat. Jag använder istället steriliseringstabletter som den får bada i ett tag. Funkar utmärkt.
I början använde jag binda också innan jag lärt mig få den på plats ordentligt. Men det lär man sig ganska snabbt. Jag är extremt glad för menskoppen eftersom jag blöder mycket och ofta blöder igenom tamponger och bindor. Händer inte med menskopp.
Oftast inte kladdigt alls, men kan ju bli lite om den råkar bli överfull. Men hellre kladd när man byter än kladd i byxorna...
Japp och enstaka gånger kan man hälla ut innehållet och stoppa in igen, vissa torkar av med papper. Det sa min gynekolog iaf.
Har provat under två dagar,, första dagen blev att jag fick klippa naglarna annars så nöp jag mig själv och det gjorde skit ont, för övrigt kändes det lite som jag försökte "fista" mig själv när man satte in den, fick sätta in den en gång till för den klämde på urinblåsan så att jag blev extremt kissnödig, väl på plats var den helt ok.
Jobbig att få ut när den väl hade varit på plats där inne, då blev det igen att man nyper sig själv, blev lite orolig att den har sugit sig fast..
Det står att man ska koka den men jag va olydig och tvättade med en droppe intim tvål och sköljde noga, ack, fick svampinfektion och det va det, har inte använt den igen.. ska ge den en ny chans om nån månad. då ska jag koka den. dock det känns inte som man spar på miljön, med tanke på att jag brukar typ bara använda 2 tamponger under min mens,, koka en menskopp verkar ju vara mindre miljö tänk?
aha, men va bra, tyckte det verkade lite jobbigt att behöva koka den varje dag. måste bara lista ut en lämplig tvål, fast enbart vatten kanske är nog.