Inlägg från: Anonym (Mela) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mela)

Menskopp

Anonym (Hm) skrev 2018-06-30 21:32:22 följande:

Känns inte helt fräscht med uppsamlat blod som man går runt med och måste tömma ut. Dock ekonomiskt alternativ jämfört med tampong och bindor

Vill inte vara kinkig men uppsamlat blod går du omkring med även med tampong eller binda..

Bästa jag gjort vara tt skaffa menskopp. Första gångerna var det jobbigt innan jag fått in tekniken att ta ut den ordentligt. Nu glömmer jag ofta bort att jag har Emma faktiskt..
  • Anonym (Mela)
    sobrio88 skrev 2018-06-30 21:59:46 följande:

Hur funkar det de dagar man inte blöder så mycket? Jag blir irriterad av tampong då så använder binda de sista dagarna. Tänkte om man blir irriterad av menskoppen också vid mindre blödningar.

Nej man blir inte det minsta irriterad.. Spelar ingen roll om man har lite mens... Helt ok att öva att sätta in och ut utan att man har mens också så att den tom så man har fått in knixen innan innan den måste tömmas
  • Anonym (Mela)
    Anonym (Intejag) skrev 2018-07-03 22:45:28 följande:

För mig har det inte funkat på natten. Då har den åkt upp långt och varit supersvår att få ut.

Jag gillar tyvärr inte menskoppen alls. Har en mooncup och den läcker oftast även om den inte är full. Känner mig betydligt säkrare med tampong.

Det finns ju olika sorter jag har den första menskoppen som kom.. Sesda har ju både apoteket och Coop börjat sälja.. Men jag skulle tippa på att du helt enkelt behöver en annan model och/eller storlek
Svar på tråden Menskopp