Menskopp
Känns inte helt fräscht med uppsamlat blod som man går runt med och måste tömma ut. Dock ekonomiskt alternativ jämfört med tampong och bindor
Känns inte helt fräscht med uppsamlat blod som man går runt med och måste tömma ut. Dock ekonomiskt alternativ jämfört med tampong och bindor
Jag är väldigt skeptisk och känner mig inte sugen på att prova. Känns kladdigt. Ni som har menskopp - har ni köpt en särskild kastrull att koka den i?
Jag har "mensat" färdigt men ordet menskopp gives me the creeps. Minns när jag hade tampax med införingshylsa (kunde inte med fingrar upp i underlivet) och hur jag kollade efter snöret hela tiden. LIVRÄDD att det skulle försvinna.
Jag tycker inte det är kladdigt. De enda tillfällena det inte är optimalt med menskopp är när man måste tömma den på utedass, men det finns säkert smidig engångsrengöring att köpa.
Använder inte en speciell kastrull, man rengör koppen innan och så diskar man kastrullen efteråt.
Jag har ett lättare framfall efter min senaste förlossningen och blev rekommenderar menskopp av min barnmorska då tampong bara glider ut. Tyvärr händer samma sak med menskoppen, och det är verkligen inte bekvämt när piggen sticker ut. Hatar binda, men det är väl bara att härda ut. Inget annat fungerar ju...