• Fia 28

Menskopp

Menskopp är nog bland det bästa jag börjat med. Första gången jag köpte en kopp så fick jag inte in den hur jag än försökte, gav upp och köpte en ny mjukare ett år efter och då gick det utan problem. Det tar ändå en del övning innan det börjar flyta och det är väldigt individuellt med läget. För mej läcker den inget alls, inga problem att sova med heller. Speciellt sommartid är det skönt att slippa äcklig binda när det är varmt.
    Personligen skulle jag inte rekommendera att testa när man inte har mens, för iaf för mej så lägger den inte sej till rätta då utan trycks ut. Piggen klippte jag bort direkt, för den skavde som f*n.

• Fia 28
    Iowhannah skrev 2018-07-04 22:43:56 följande:
    Jag har alltid bara sköljt med vatten, sen kokar jag den när mensen är slut.
    Samma här. Det räcker nog gott och väl att göra så så länge man inte är väldigt känslig för svamp eller har en pågående infektion.
  • Fia 28
    Anonym (provade) skrev 2018-07-04 19:29:56 följande:

Har provat under två dagar,, första dagen blev att jag fick klippa naglarna annars så nöp jag mig själv och det gjorde skit ont, för övrigt kändes det lite som jag försökte "fista" mig själv när man satte in den, fick sätta in den en gång till för den klämde på urinblåsan så att jag blev extremt kissnödig, väl på plats var den helt ok.
    Jobbig att få ut när den väl hade varit på plats där inne, då blev det igen att man nyper sig själv, blev lite orolig att den har sugit sig fast..

Det står att man ska koka den men jag va olydig och tvättade med en droppe intim tvål och sköljde noga, ack, fick svampinfektion och det va det, har inte använt den igen.. ska ge den en ny chans om nån månad. då ska jag koka den. dock det känns inte som man spar på miljön, med tanke på att jag brukar typ bara använda 2 tamponger under min mens,, koka en menskopp verkar ju vara mindre miljö tänk?

Du kan prova olika sätt att vika den för att göra det lättare att föra in den. Jag måste dra upp benen (eller böja mej framåt) för att få rätt vinkel så att införningen går enkelt. 
Svar på tråden Menskopp