• humlan00

    Amingsinlägg?

    Vilka amningsinlägg är bäst??

    Hur många amnings bh behöver man??

    Hur länge amar man??

  • Svar på tråden Amingsinlägg?
  • Jag är bara jag

    Spelar ingen större roll tror jag vilket märke det är. Jag har kört med Willys egna, vad heter dom?- Minstingen?
    Jag hade 4 amningsbh:ar och tyckte det var lagom.
    Man ammar så länge man vill själv- eller tills barnet inte vill mer.

  • Mia86a

    Jag kör på olika amningsinlägg, beror på vad som finns på mataffären som jag är på när mina tagit slut.

    Jag har två amningsbh:s och klarade mig på det både förra gången och denna gång. Tilläggas bör att jag bor med egen tvättmaskin och har alternerat amningsbh med amningslinne då det kört ihop sig med tvätteriet ibland.

    Ammar gör man då länge man vill eller tills man lyckats vänja barnet vid alternativ föda.

  • Jemp

    Inte icas amningsinlägg! De blir blöta och läcker igenom. Natusans har varit bäst av de jag testat, liberos är ok också. Det finns ju även flergångs men de har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

    Jag har 4 st. Kan rekommendera helt utan bygel och vaddering att sova i, men det kan ibland vara bra med vadderade dagtid imo.

    Hur länge man ammar är väldigt individuellt! Vissa bara en kort period (om ens alls) och sen gå över på ersättning, vissa tills barnet börjar äta mer själv (vilket också är rätt individuellt) och vissa i flera år.

    Rekommendationen är att börja med mer ordentliga smakportioner vid 6 mån och sen byta ut allt fler mål. Min åt väl tillräckligt bra strax innan 9 mån, slutade amma helt vid 11 mån.

Svar på tråden Amingsinlägg?