• Anonym (Ts)

Tyda kroppsspråk: sträcker på sig

Hej vänner! Har en kollega som så fort jag kommer och ska prata med honom lutar sig bak i sin skrivbordsstol, sträcker armarna över huvudet och ?sträcker på sig? som man gör när man ex precis vaknat. Hur skulle ni tolka detta? :)

• Svar på tråden Tyda kroppsspråk: sträcker på sig
  • Anonym (Anna)

Han passar väl  på att sträcka ut sig när han inte längre behöver sitt och titta in i bildskärmen/skriva på tangentbordet.

Hade ju varit konstigt om ha suttit kvar i samma ställning när någon pratar med honom. Själv ändrar jag också ställning om någon kommer in och vill prata.

• Anonym (Ts)

Okej... vi har ju en liten flirt så tänkte om det har lite med det att göra

• Anonym (Fokus)

Han kanske vill väcka sig själv lite, för att kunna lägga fullt fokus på dig sedan.

Eller så vill han kanske visa magen. :)

Hur flörtar ni annars?

• Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-30 21:07:20 följande:
    Han passar väl  på att sträcka ut sig när han inte längre behöver sitt och titta in i bildskärmen/skriva på tangentbordet.

Hade ju varit konstigt om ha suttit kvar i samma ställning när någon pratar med honom. Själv ändrar jag också ställning om någon kommer in och vill prata.
    Håller med
  • Anonym (Eh?)

Jag skulle inte tolka in något alls. Man sträcker väl på sig när man känner att man vill sträcka på sig?

Tror du han flirtar när han gör så?

• Anonym (E)

Visa sina starka armar såklart samtidigt som han är maskulina så sträcker han ut sig för att ha mer informell avslsppnad men självsäker attityd när du kommer till honom.

Men är det du som tror att han flirtar eller har ni faktum på att ni har en flirt?

• Anonym (mmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-06-30 21:12:11 följande:

Okej... vi har ju en liten flirt så tänkte om det har lite med det att göra

Oh my, varför ska folk som är lite betuttade försöka läsa in saker i precis vad som helst? 
    "han sträcker lite på sig - kan det ha med mig att göra?" 
  • Anonym (mmm)

Min man sa precis, när han fick höra om tråden "det där skulle kunna var mig hon beskriver, jag gör alltid så om någon kommer in och jag sitter vid datorn, man passar på att få en liten paus"

Just att man passar på att sträcka lite på sig efter att ha jobbat vid datorn, är ju tom rekommenderat att man ska göra så för att inte bli stel/få värk osv. 

• Anonym (Lin)

Tror han gillar dig, var det första jag tänkte när jag läste. Har märkt att en mans kroppsspråk när han mår väldigt bra sätter sig gärna bredbent, lutar sig tillbaka och har händerna bakom huvudet...

• Anonym (Fel!)

När män är attraherade så sträcker sig ibland för att trycka ut bröstkorgen och därmed se större ut. Men det du också ska titta efter är huruvida han särar på benen samtidigt. För när vi ser någon vi är attraherade av så vill vi av instinkt sända ut våra dofter. Kvinnor har sina starkaste dofter under armarna varför de ofta pillar med håret när de är attraherade av män. Killar har däremot sina starkaste dofter mellan benen och därför så särar killar på benen när de finner någon attraktiv. Gör han dessa båda saker samtidigt så är han troligtvis attraherad av dig.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Eh?) skrev 2018-07-01 13:14:46 följande:

Jag skulle inte tolka in något alls. Man sträcker väl på sig när man känner att man vill sträcka på sig?

Tror du han flirtar när han gör så?

Ja jag vill iallafall tro att han flirtar med mig... hehe ska iaktta honom imorgon med andra
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Fel!) skrev 2018-07-01 13:52:19 följande:

När män är attraherade så sträcker sig ibland för att trycka ut bröstkorgen och därmed se större ut. Men det du också ska titta efter är huruvida han särar på benen samtidigt. För när vi ser någon vi är attraherade av så vill vi av instinkt sända ut våra dofter. Kvinnor har sina starkaste dofter under armarna varför de ofta pillar med håret när de är attraherade av män. Killar har däremot sina starkaste dofter mellan benen och därför så särar killar på benen när de finner någon attraktiv. Gör han dessa båda saker samtidigt så är han troligtvis attraherad av dig.

Han har själv berättat det där så han verkar ju vara bra på att tyda kroppsspråk... och då veta vad han sänder ut för signaler
  • Anonym (Fel!)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-01 22:10:43 följande:

Han har själv berättat det där så han verkar ju vara bra på att tyda kroppsspråk... och då veta vad han sänder ut för signaler

Jo men jag är också bra på att tyda kroppsspråk och ändå kommer jag ofta på mig själv att jag särar på benen när jag sitter framför en attraktiv kvinna. Det är en instink som sker naturligt utan att man kan göra något åt det.
  • Anonym (nonchalant)
    Anonym (Ts) skrev 2018-06-30 20:50:30 följande:

Hej vänner! Har en kollega som så fort jag kommer och ska prata med honom lutar sig bak i sin skrivbordsstol, sträcker armarna över huvudet och ?sträcker på sig? som man gör när man ex precis vaknat. Hur skulle ni tolka detta? :)

För mig låter det där som ett nonchaleringsbeteende för att förminska dig, jämförbart med att typ gäspa eller titta på klockan. Det är i vilket fall som helst inte vidare artigt att göra en så pass privat gest när en kollega kommer in.
Svar på tråden Tyda kroppsspråk: sträcker på sig