• Fru Ve

Nattning 14månaders flicka

Min son är 16 månader och vi söver i bärselen. När han somnat lägger vi honom i sängen. Nattning tar max 30 minuter (låter honom då sitta kvar i selen 15 minuter efter att han somnat så sover han djupt. Han somnar alltså i princip direkt i selen. Vi har samma problem som ni om vi söver i sängen, det tar en evighet. Han sover 1,5 till max 2 timmar dagtid, vi brukar väcka honom sen. Annars sover han mindre på natten. Inte så han är svårsövd på kvällarna men vaknar kl 4 på morgonen och kan inte somna om....

• Fru Ve
    Mammatillnova skrev 2018-07-03 13:09:31 följande:

När hon somnar fort så har det tagit 30min, vi är i rummet ca 5min å sen får hon somna..hon kan liksom bli som ?pigg igen? om vi är där för länge. Ligger å klappar händer, låter och snurrar runt. Säger vi godnatt och går ut när hon börjar brukar hon lugna sig.

Igår var hon uppe ca 5 och en halv timme innan nattning och var trött när vi la henne och somnade på ca 30min så tycker jag att det var bra.

Idag prövar jag med tidigare vila och ca 2-2.5h sömn så kan hon lägga sig ikväll igen när hon vart uppe ca 5-5 och en halv timme. Alltså hon orkar inte mer..när hon vart vaken typ 4-5h så märker man att hon blir trött!

Vill också säga att oavsett vilken tid hon lägger sig på kvällen vaknar hon kl 08.00 pip på morgonen, haha.

Bärselen blev för liten för Nova och den har vi givit bort..när man får Nova att somna så ligger hon antingen i sin säng, vagnen eller babyskyddet.

Vi har en bärsele Tula toddler för större barn :) passar till ca 20 kg. Vi gör också så att vi gör det som fungerar bäst just nu. Barn ändrar sig hela tiden och växer.
Svar på tråden Nattning 14månaders flicka