• Anonym (Urd)

Ser äldre ut

Nu har det hänt igen. Kvinnor som är betydligt äldre än jag ÄLSKAR att bli förvånade när jag svarar att jag är 57 år när de frågar om min ålder. Sedan kommer det: Va!!!! Jag trodde du var i min ålder! Förlåt men du ser äldre ut! O sedan ett litet nöjt leende. Jag är singel o har inga barn, har ett konstnärligt yrke, jeans o t-shirt, lätt bohemisk klädstil med platta sandaler o kängor på vintern. Alltså varken damigt, sexigt eller ungdomligt. Lever ett lyckligt singelliv och är sexuellt aktiv. Mön å andra sidan yttrar aldrig detta. Om något är det väl tvärtom ondetvfårvde väl tycka även om det inte spelar mig någon roll. Nu råkar det vara så att yngre män dras till mig(jag vet, nu verkar det som om jag kommer från ämnet), och det gör de just för att jag är erfaren och mogen. Jag får väldigt ofta höra att jag har en erotisk utstrålning och är sexig. Aldrig söt för det har jag aldrig varit. Så finns det fler där ute som får samma tjat av just kvinnor? Har kvinnor andra ögon än män? Är våldsamt trött på dessa kommentarer och ångrar att jag nämnt för en granntant att mannen hon såg i trappen är en jag träffar. Gamla människa! Vad skulle han se hos DIG? Han tror kanske att du är rik. Hmm. Orkar inte höra mer!!!!

• Svar på tråden Ser äldre ut
  • Anonym (Urd)

iPhonestavning. Suck. O de får de väl tycka, ska det stå.

• Anonym (Lotta)

Hej! Väldigt ohyfsat hur de äldre kvinnorna säger, man blir chockad. Har de ingen social kompetence över huvudtaget? Jag hoppas att du kan strunta inderas komentarer och eventuellt säga ifrån att det inte är särksilt trevligt sagt, så kanske de skärper sig. Du gör i alla fall bäst i att inte ta åt dig. Att de säger sådana saker rakt ut säger mer om dem än om dig.

Svar på tråden Ser äldre ut