Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

    Tandläkarskräck, ung och dåliga tänder

    Salmiakk skrev 2018-07-02 07:25:39 följande:

    Fast din mammas tarmsjukdom har inget med din mun att göra.

    Om du har dålig munhälsa som du beskriver så fattar din sambo att du behöver gå till t-läkaren. Din beskrivning visar att du har väldigt dålig andedräkt, och det måste han ha märkt.

    Nä, ring till tandis redan idag och diskutera om du ev. behöver en sövning eller inte.


    Kan du inte läsa? TS kanske har samma sjukdom. Så uppfattar i alla fall jag det.

    TS, var bor du?
  • Anonym (Pia)
    Anonym (!) skrev 2018-07-02 08:34:49 följande:

    Alltså ursäkta mig men va? Äter man antidepressiva tex har man sjukt mycket lättare att få hål, har man sjukdomar i kroppen kan man ha sjukt mycket lättare att få hål.

    Problem med tänder är sjukt mycket mer än att man bara borstar dom. Har själv varit Petig med tandhygienen hela livet men hemska tänder pga mediciner.

    Var snäll.


    Samma här, lider av muntorrhet på grund av medicin mot epilepsi.
  • Anonym (Pia)
    Salmiakk skrev 2018-07-02 11:56:56 följande:

    Jag äter dom medicinerna OCH har svår muntorrhet.

    Därför sköter jag mina tänder slaviskt, har inte haft hål på 16 år och väldigt lite tandsten.


    Jag sköter också mina tänder slaviskt men det efter att jag fick veta om min muntorrhet. Nuvarande tandläkare har även sagt att min gamla tandläkare i England inte gjorde rent ordentligt under lagningarna.

    Inga hål på flera år nu men däremot lagningar som ramlar ut, eller har sönder tänder.
  • Anonym (Pia)
    JohSve skrev 2018-07-02 16:30:35 följande:

    Tack för alla svar! Jag har inte samma sjukdom som min mamma vad man vet än iallafall, har dock samma dåliga tarmflora, fixk iallafall det förklarat av min tandläkare som liten när jag fixk mina första hål att mycket kommer ifrån magen som gör att tänderna tar stryk.

    Tack för alla peppande ord. Ska försöka sitta och googla runt och se mig om efter kliniker där man kanske kan få samtalstid med terapeut eller liknande innan så jag iallafall kommer igång och pratar om det. Tror en stor sten lättar redan då..

    Om man behöver åtgärda en del olika saker kommer man få betala allt i en klump eller kan man få det med en fast betalning varje månad?

    Tack!


    Var bor du???
Svar på tråden Tandläkarskräck, ung och dåliga tänder