• Anonym (TS)

Gammal otrohet

Jag fick av någon anledning se en gammal konversation min man haft med någon annan. I den fanns det sexuellt innehåll.... Vilket betyder att han varit otrogen då. Inte "fysiskt" men för mig är det tillräckligt illa. Eftersom att jag fick veta detta nu känns det väldigt jobbigt. Andra positiva saker har hänt sedan deras konversation..... Giftermål... Vi ska ha barn... Han menar att det han skrev med henne var obetydligt. Det känns tråkigt. Jag är ledsen och vet inte riktigt hur jag ska känna mig och hur jag ska tänka. Jag förstår att detta var längesen. Jag ska föda vårt barn om några veckor. Jag har ingen att prata med om detta. Jag skäms inför mina föräldrar och vänner. Jag vill inte berätta detta för någon jag känner men jag behöver reda ut hur jag ska tänka. Snälla hjälp mig. Jag kanske bara överreagerar.... Hade jag däremot fått veta detta då hade det inte blivit något av det liv vi har nu. Jag vill inte byta det vi har nu på något sätt. Men jag är väldigt besviken ändå.... Jag känner mig sviken helt enkelt.

• Svar på tråden Gammal otrohet
  • Anonym (TS)
    Anonym (Gräv djupare) skrev 2018-07-02 15:10:00 följande:

Du borde vara förbannad! Och inte så naiv att du tror på honom. Men behöver ingen högskoleutbildning för att förstå att du bara hört toppen på isberget. Du får bara veta det du sett, inget annat.

Jag är jävligt förbannad... Men mest sårad och besviken. Visst är jag naiv... Jag förstår vad du säger men jag går på magkänsla här. För visst är det åt helvete och hur ska jag kunna lita på honom....
  • punktslash
    Anonym (vimplar) skrev 2018-07-02 17:32:54 följande:

Vad hade ni kommit överens om vid den tiden? Vad hade ni lovat varandra 8 mån in i förhållandet?

Har man varit i ett förhållande i åtta månader kan man givetvis förutsätta att partnern inte vänstrar.

Dumheter att tro att endast sådant som explicits lovats ska gälla.
  • Anonym (Gräv djupare)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-03 16:42:56 följande:

För visst är det åt helvete och hur ska jag kunna lita på honom....

Du ska inte lita på honom. Du behöver inte tvinga dig själv att lita på honom i framtiden. Att lita på någon som man vet har ljugit i så många år är bara dumt. Om du litar på honom och blir lurad igen så är det helt och hållet förväntat. Du ska bara lita på dom som inte har en lång historia av lögner. Han har ljugit nästan hela ert förhållande. Att medvetet undanhålla en otrohet är att ljuga sin partner i ansiktet varje dag.
  • Anonym (vimplar)
    punktslash skrev 2018-07-03 16:50:19 följande:

Har man varit i ett förhållande i åtta månader kan man givetvis förutsätta att partnern inte vänstrar.

Dumheter att tro att endast sådant som explicits lovats ska gälla.

Sa jag det eller, att man ska tro det?

Frågan var till Ts men det kanske är du?
  • Linux1003

Vänta lite nu, jag är lyckligt gift med flera barn sedan länge tillbaka. Första året så hade jag kontakt med flera tjejer med mycket flört dock utan sex och detta pga den inititiala osäkerheten i vårt förhållande. Har aldrig varit otrogen mot min fru och skulle aldrig riskera men jag är övertygad om att det inte skulle ha någon större betydelse idag om det uppdagades. Om du verkligen känner att det inte har skett fler gånger så är det bara gå vidare och fokusera på det som är viktigt just nu och det fantastiska som händer er inom kort. Lycka till nu.

• punktslash
    Anonym (vimplar) skrev 2018-07-03 18:54:48 följande:
    Sa jag det eller, att man ska tro det?

Frågan var till Ts men det kanske är du?
    Jag kommenterade ditt "Vad hade ni kommit överens om vid den tiden? Vad hade ni lovat varandra 8 mån in i förhållandet?"

Jag är inte TS. Är du?
  • Anonym (vimplar)
    punktslash skrev 2018-07-03 22:22:53 följande:

Jag kommenterade ditt "Vad hade ni kommit överens om vid den tiden? Vad hade ni lovat varandra 8 mån in i förhållandet?"

Jag är inte TS. Är du?
    Ja jag såg att du kommenterade det. Och jag svarade på din kommentar.
  • Anonym (TS)
    Linux1003 skrev 2018-07-03 20:38:02 följande:

Vänta lite nu, jag är lyckligt gift med flera barn sedan länge tillbaka. Första året så hade jag kontakt med flera tjejer med mycket flört dock utan sex och detta pga den inititiala osäkerheten i vårt förhållande. Har aldrig varit otrogen mot min fru och skulle aldrig riskera men jag är övertygad om att det inte skulle ha någon större betydelse idag om det uppdagades. Om du verkligen känner att det inte har skett fler gånger så är det bara gå vidare och fokusera på det som är viktigt just nu och det fantastiska som händer er inom kort. Lycka till nu.

Tack för att du delar med dig. Det hjälper att läsa det. Ja det är ju det största som händer i mitt liv.
  • Anonym (hello)
    Linux1003 skrev 2018-07-03 20:38:02 följande:

Tänkte att det också kunde vara som Linux skriver, dvs ett snedsteg i början, men sedan insåg mannen att det bara var du som fanns för honom. 

Dvs behöver inte vara worst case scenario.

MEN! Det som tyvärr låter lite suspekt är att din man säger att han "minns inte". Det låter som lögn/undanhållande av information, i mina öron. Tycker han är skyldig att tala om för dig vad som verkligen har hänt, för att du ska återfå tilliten och ni ska kunna fortsätta bygga på det han nu delvis raserat.
  • Anonym (TS)
    Anonym (hello) skrev 2018-07-04 12:10:23 följande:

Tänkte att det också kunde vara som Linux skriver, dvs ett snedsteg i början, men sedan insåg mannen att det bara var du som fanns för honom. 

Dvs behöver inte vara worst case scenario.

MEN! Det som tyvärr låter lite suspekt är att din man säger att han "minns inte". Det låter som lögn/undanhållande av information, i mina öron. Tycker han är skyldig att tala om för dig vad som verkligen har hänt, för att du ska återfå tilliten och ni ska kunna fortsätta bygga på det han nu delvis raserat.

Ja han säger att han verkligen inte minns. Att han inte vill hitta på något bara för att. Men jag kan verkligen inte förstå hur man kan glömma något sådant. Han menar att det var så obetydligt att han inte kommer ihåg. Att det inte var värt att minnas. Jag har svårt att förstå det. Vem glömmer sånt lixom...
Svar på tråden Gammal otrohet