Inlägg från: Noralinnea |Visa alla inlägg
  • Noralinnea

    Äckligt att rätta till stora bröst på stan?

    Jag har mycket stora bröst och för att de ska kunna hålla sig så upprätt som möjligt, både av estetiska skäl men inte minst för att avlasta ryggen så mycket som möjligt, så behöver jag ta händerna innanför BH:n och rätta till dem flera ggr/dag. Ibland gör jag det när andra ser på (tex om jag är flera h på stan och inte har tillgång till toalett) och nu undrar jag hur det uppfattas? Tycker ni att det är äckligt och blir besvärade? Spär det på fördomar om att feta är...tja, äckliga och inte har självdisciplin?

  • Svar på tråden Äckligt att rätta till stora bröst på stan?
  • Noralinnea
    OlgaElvira skrev 2018-07-02 11:18:37 följande:

    Att i det offentliga rummet eller i andras sällskap stoppa händerna innanför kläderna för att räta till sina kroppsdelar är inte ett accepterat beteende. Oavsett om det är byst, penis eller pung.


    Tack för tankar (även om du uttrycker dig som att du känner till sanningen om ett samhälle vilket gör det lite svårare att lita på ditt svar). Personligen tycker jag det är skillnad på penis och bröst men är nog enig i att det lämpar sig bättre att rätta till bröste enbart i enskilt rum.
  • Noralinnea
    Anonym (eh) skrev 2018-07-02 11:19:01 följande:

    Är det inte bättre att köpa en bättre BH?


    Bra tanke men har de bästa som finns på marknaden för över 600 kr...
  • Noralinnea
    Anonym (...) skrev 2018-07-02 11:41:07 följande:

    Har du varit hos en riktig bh-butik och mätt ut rätt bh-storlek? Med största sannolikhet är det fel bh-storlek som du har. 

    1. Antingen är den här tråden fejk och ett försök till att se ifall kommentarerna är samma nu när det handlar om att rätta till brösten istället för snoppen.

    (dock inte samma sak, samma sak hade det varit ifall det hade handlat om att rätta till blygdläpparna,..... )

    2. OM den här tråden är sann. Nej jag vill inte se folk gräva runt inne i sin tröja på stan. Det är inget man gör ute bland folk.  Rätta till när ingen ser, tack.


    Uppriktig fråga som jag kom att tänka på då jag läste frågan du nämnde. Denna fråga är aktuell för mig.

    Har mätt i BH-butik, ja.
  • Noralinnea

    Tack för reflektioner om än vissa med inslag av hårda pekpinnar som "ohysat" och så vidare. Ni som är sakliga ska ha extra tack. Har fått svar på det jag ville veta. Ekonomin tillåter för tillfället inte nya bh:ar. De få gånger som jag av obetänksamhet har rättat till brösten bland folk lär numera upphöra.

  • Noralinnea
    Anonym (A) skrev 2018-07-02 15:27:09 följande:

    Men herregud...

    Att man ens orkar bry sig. Jag hade inte över huvud taget reflekterat över om nån gjorde det.


    Åh, TACK för ditt inlägg! Blev rätt chockad över alla pekpinnar som trillade in. Det är liksom inte så att jag satt mig och bajsat mitt på torget...Eller varit elak emot någon.

    TACK ÅTERIGEN!!!
  • Noralinnea
    lindalicious skrev 2018-07-02 15:42:58 följande:

    Jag har också stora bröst som kan behövas rättas till emellanåt. Men dels går det ju skitsnabbt att göra typ två sekunder, dels gör man det väl när ingen direkt ser. Man behöver ju liksom inte stå och gräva, men att räta till bysten lite snabbt och diskret ser jag väl inget direkt fel med. Med betoning på diskret och snabbt. Tror knappt nån skulle se när jag gör det, ser nog bara ut som jag fixar nåt lite snabbt vid armen/armhålan typ. Skulle inte reagera om andra gör det heller. Inte heller om män rättar till hur paketet ligger sålänge även det är diskret och snabbt och inte in under kallingarna och gräva.


    Ja, det är ju mer eller mindre så jag gjort. Och ett antal gånger har det råkat hända när andra kanske råkat se.

    Men om man ska tro vissa som skriver här inne så MÅSTE det betyda att du har fel BH-storlek om du ibland bdhöver rätta till bysten! Tänk på det!!! ;) (obs! Ironi)

    Tack för input.
  • Noralinnea
    Nimzay skrev 2018-07-02 15:56:11 följande:

    Om du rättar till dina bröst lite diskret skulle jag väl inte tänka mig att det skulle vara så värst farlig och absolut inte äckligt.

    Men hur som helst råder jag dig att försöka prioritera att köpa i alla fall en bra behå i bra storlek, för en bekväm behå i rätt storlek kan kännas väldigt bekvämt och underlättande jämfört med en behå med fel storlek, det kan jag nästan lova. Och nu menar jag inte att man har en dålig behå i fel storlek så fort man ibland behöver rätta till bysten, men nu skrev du ju faktiskt trots allt själv att du behövde rätta till dina bröst flera gånger per dag och det genom att stoppa händerna i behån


    tack för input. Ja, det stämmer att jag rättar till dem varje gång jag går på toa och därmed flera ggr/dag. Tack för välmenande ord angående att köpa ny BH. Har själv tänkt det länge, fick tipset tidigare men tyvärr tillåter inte ekonomin det just nu.
Svar på tråden Äckligt att rätta till stora bröst på stan?