• Anonym (Jenny)

Hur är en "batikhäxa" eller "rabiat feminist"?

Ställer den här frågan främst till er killar som finns här på forumet.

Jag läser nu som då, både här och i andra forum, att många killar tycker att svenska tjejer har "förstörts" eller "skadats" av de senaste årens feminism och "jämställdshetstävlan".
    Man har skrivit om "batikhäxa", "feministf*tta", "rabiata okvinnliga feministh*ror" mm

MIn ärliga fråga till er killar är nu (OBS riktar ingen kritik, vill verkligen förstå er synpunkt och er uppfattning):

Hur uppfattar och upplever ni dessa sk "rabiata feminister" som ni skriver om?
    Vilka egenskaper kännetecknar dem, enligt er uppfattning?
    Vad saknar de, som ni upplever att kvinnor hade "förr"?
    Hur upplever ni att en sådan "förstörd" tjej agerar, tänker och tycker?

Har ni någon tanke kring hur, när i livet en flicka/tjej "förvandlas" till en "feministhäxa", under vilka omständigheter sker detta?

Tack på förhand för om ni hjälper mig att reda lite i det här.

Och tack för att ni läst ända hit.

• Svar på tråden Hur är en "batikhäxa" eller "rabiat feminist"?
  • Anonym (...)

Jag har uppfattat det som att de menar de som tycker 3e vågens feminismen är rätt där man tex bestämmer över sin egen identitet och alla andra ska anpassa sig dvs man väljer sitt eget pronomen och man kan aldrig anta vilket kön någon har. Där det alltid är "utsatta grupper" som har tolkningsföreträde. Där mäns aggression är roten till allt ont men ändå är det på något sätt ingen

biologisk skillnad mellan män och kvinnor. Där all moral är relativ och kulturberoende.

• Anonym (Oho?)

Det är ju så tydligt, att  du också har blivit utfryst, från Flashback? Det har jag också, och vi kan inte förlikas med det?

Och då har vi familjeliv? Som inte alls är lika "nekande" till den totala yttrande friheten som de har på FlachB?

Jag tror att du är en avstängt  från flashback? Och du förundrar dig över hur feminister beter sig? Tjahh, Du får väl hänga här så länge du är avstängt, men försök att vara artig. För här tillåter man inga puckon, som hoppar på varandra, och spyr ut sin galla. Visst, du kan säga vad du vill, och det finns "pappaforum",

Men hör på familjeliv, kan man inte spy ut sina ilskna känslor, på samma sätt som kan på Flashback!  Så om du vill hänga här, så länge du är avstängt,

Då får du ändra attityd, och ha väldigt mycket respekt, för alla som skriver här, även feminister!

• Anonym (anonym)
    Anonym (...) skrev 2018-07-02 16:50:18 följande:
    Jag har uppfattat det som att de menar de som tycker 3e vågens feminismen är rätt där man tex bestämmer över sin egen identitet och alla andra ska anpassa sig dvs man väljer sitt eget pronomen och man kan aldrig anta vilket kön någon har. Där det alltid är "utsatta grupper" som har tolkningsföreträde. Där mäns aggression är roten till allt ont men ändå är det på något sätt ingen
    biologisk skillnad mellan män och kvinnor. Där all moral är relativ och kulturberoende.
    Vad har bestämmande av sin egen identitet och vilket pronomen man vill välja med feminism att göra med tanke på att detta gäller både kvinnor och män
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Oho?) skrev 2018-07-02 17:37:08 följande:

Det är ju så tydligt, att  du också har blivit utfryst, från Flashback? Det har jag också, och vi kan inte förlikas med det?

Och då har vi familjeliv? Som inte alls är lika "nekande" till den totala yttrande friheten som de har på FlachB?

Jag tror att du är en avstängt  från flashback? Och du förundrar dig över hur feminister beter sig? Tjahh, Du får väl hänga här så länge du är avstängt, men försök att vara artig. För här tillåter man inga puckon, som hoppar på varandra, och spyr ut sin galla. Visst, du kan säga vad du vill, och det finns "pappaforum",

Men hör på familjeliv, kan man inte spy ut sina ilskna känslor, på samma sätt som kan på Flashback!  Så om du vill hänga här, så länge du är avstängt,

Då får du ändra attityd, och ha väldigt mycket respekt, för alla som skriver här, även feminister!

Varför hoppar du på mig??
    Jag ställde en fråga som jag uppenbart undrar över.

Det var väl inget i min ts som var elakt mot dig eller kvinnor? Jag undrar hur vissa killar tänker och känner kring det eftersom jag själv inte kan förstå riktigt det.

Jag är tjej och har aldrig haft ett konto på Flaschback bara läst där.

• Anonym (...)
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-02 17:47:58 följande:

Vad har bestämmande av sin egen identitet och vilket pronomen man vill välja med feminism att göra med tanke på att detta gäller både kvinnor och män

Feminism har både med män och kvinnor att göra. Att man inte ska begränsas av sitt kön => själv bestämma vilket genus man (vill) tillhör(a).
  • Anonym (anonym)
    Anonym (...) skrev 2018-07-02 19:15:49 följande:
    Feminism har både med män och kvinnor att göra. Att man inte ska begränsas av sitt kön => själv bestämma vilket genus man (vill) tillhör(a).
    Då borde ju män uppskatta feminismen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jenny) skrev 2018-07-02 15:58:46 följande:
    Ställer den här frågan främst till er killar som finns här på forumet.

Jag läser nu som då, både här och i andra forum, att många killar tycker att svenska tjejer har "förstörts" eller "skadats" av de senaste årens feminism och "jämställdshetstävlan".
    Man har skrivit om "batikhäxa", "feministf*tta", "rabiata okvinnliga feministh*ror" mm

MIn ärliga fråga till er killar är nu (OBS riktar ingen kritik, vill verkligen förstå er synpunkt och er uppfattning):

Hur uppfattar och upplever ni dessa sk "rabiata feminister" som ni skriver om?
    Vilka egenskaper kännetecknar dem, enligt er uppfattning?
    Vad saknar de, som ni upplever att kvinnor hade "förr"?
    Hur upplever ni att en sådan "förstörd" tjej agerar, tänker och tycker?

Har ni någon tanke kring hur, när i livet en flicka/tjej "förvandlas" till en "feministhäxa", under vilka omständigheter sker detta?

Tack på förhand för om ni hjälper mig att reda lite i det här.

Och tack för att ni läst ända hit.
    De flesta svenska killar lär ju knappast inte ha träffat på några kvinnor från förr förutom gamla släktingar och kan ju knappast fått insyn hur dessa gamla människors relationsliv sett ut. 
  • farman

Tycker bra om dom.
    dom kan ta för sig av livets goda.

• Anonym (Anonym.)

Feminism är inte bra för någon. Både kvinnor och män förstörs av den.

Svar på tråden Hur är en "batikhäxa" eller "rabiat feminist"?