• Kira2

Jetlag

Hur gör man för att undvika Jetlag? Går det att undvika? Tänker främst på resa till Thailand!

• Svar på tråden Jetlag
  • Kodia

Jag tror att tricket är att så fort som möjligt försöka komma in i "rätt" tid. 
    Åker man västerut är det lättare, det är mest som att vara uppe extra sent en kväll. Åker man österut kommer man ibland fram på förmiddagen lokal tid och har missat en natt. Då gäller det att försöka sova så mycket som möjligt på planet och sedan härda ut till normal läggtid. Om man sover middag när man kommer fram får man försöka göra det så tidigt och kort som möjligt, så man ändå kan sova normalt på natten. 

• Kira2
    Kodia skrev 2018-07-03 17:11:28 följande:

Jag tror att tricket är att så fort som möjligt försöka komma in i "rätt" tid. 
    Åker man västerut är det lättare, det är mest som att vara uppe extra sent en kväll. Åker man österut kommer man ibland fram på förmiddagen lokal tid och har missat en natt. Då gäller det att försöka sova så mycket som möjligt på planet och sedan härda ut till normal läggtid. Om man sover middag när man kommer fram får man försöka göra det så tidigt och kort som möjligt, så man ändå kan sova normalt på natten. 

Hur dålig blir man av jetlag typ? 
  • Aniiee
    Anonym (Maja) skrev 2018-07-03 17:31:52 följande:
    Det är ju reklam för ljusglasögon. Har du själv använt dem?
    Bläddra ner lite så har du kalkulatorn där. Glasögonen skiter jag i.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Jetlag