• Anonym (Hemli­g)
    Äldre 2 Jul 19:59
    1524 visningar
    2 svar
    2
    1524

    Dölja abort - tips på annan sjukdom som ursäkt?

    Våra barns pappa och jag har gemensamt kommit fram till att vår ?oups? behöver bli en abort. Jag har aldrig gjort abort förut men det är helt ohållbart med ett barn till plus att vi har en sjukdom i släkten som det finns risk att ett eventuellt barn till får.

    Vi har ganska stora barn redan som eventuellt kommer att undra varför jag och sambon åker iväg ensamma en dag och varför de inte kan följa med. Vi har tänkt skylla på att vi vill göra något tillsammans bara mamma och pappa men beroende på vilket skick jag kommer hem i kan det ändå behöva förklaras saker.

    Jag skulle vilja ha tips på sjukdomsursäkter som ger liknande symtom. Myom? Cystor? Jag har även gjort kejsarsnitt för länge sen, kan man få strul med det? Har tack och lov varit förskonad från gynekologiska problem i övrigt.

    Skulle kännas bra att ha något, som rör samma region i kroppen, att skylla på som sjukdom. Vad har ni andra haft för förklaring på ev frågor? Jag kan absolut inte prata abort med barn, eller släkt heller för den delen.

  • Svar på tråden Dölja abort - tips på annan sjukdom som ursäkt?
  • Äldre 2 Jul 20:00
    #1

    Operera bort cysta är nog enklaste faktiskt. Rätt vanligt och ofarligt. Myom kan bli komplicerat och ev döttrar kan börja oroa sig för det.

  • Anonym (Vit lögn)
    Äldre 2 Jul 20:05
    #2

    Varför inte bara säga att du varit gravid, det är ett MA och att du ska få ut pyret på sjukhus? En vit lögn samtidiga som det är sanning..

Svar på tråden Dölja abort - tips på annan sjukdom som ursäkt?