Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Köpte heliumballonger sambon blev arg

Köpte 3 heliumballonger till mig, barnet och hens kompis för att kunna prata med smurfröster som en kul grej. Detta har jag själv gjort som barn många gånger och även sett andra vuxna/barn göra.

Sambon googlade fram en artikel där det i princip stod att det var livsfarligt att andas in helium.

Som jag tolkar det gäller detta enbart om man andas in helium direkt från behållaren eller inhalerar en stor mängd helium.

• Svar på tråden Köpte heliumballonger sambon blev arg
  • Anonym (A)

Min sambo ser det ungefär som om jag hade låtit barnen röka heroin eller något.

• Anonym (A)

Barnen tog max 3 andetag var ur sina ballonger, sedan var det inte mer med det. Då rusar sambon in i rummet och ber mig komma ut. Väl ute ur rummet visar hen sin mobil där hen har googlat att inhalering av helium kan vara lika med döden samt säger att jag ?nog kommer att få ett argt samtal? från vårt barns kompis ikväll. Jag blir JÄTTERÄDD och börjar googla själv. Jag finner att det krävs rejäl inhalering av 100% helium för att dö. Och med rejäl menas REJÄL som i att andas rent helium i 3 minuter i stället för syre.

Sambon godtar inte detta. Hen säger sig inte förstå hur jag ens kunde tänka tanken, att ?alarmklockor? ringer i hens huvud etcetera.

• Anonym (A)
    klyban skrev 2018-07-02 22:44:42 följande:

JA, det krävs rätt stora mängder rent helium för orsaka en syrebrist.

Men antar din flickvän har nu hamnat i en bubbla där inget längre når in?

Detta har man gjort tiotusentals ggr innan, och själv sett såna som andats in flera ballonger i rad.

De har inte ens vacklat eller sett ut att de fått syrebrist

Hon har bara rätt i sak att helium kan vara farligt, men hon lär nog aldrig förstå att detta inte är farligt alls och just pga för lite helium.

Hen står fast vid vad hen läst på nätet. Någon artikel om att det kan vara livsfarligt att andas in helium.

Det var tydligen ett ohyggligt hemskt och oansvarigt tilltag av mig som hade kunnat gjort mig skyldig till dråp, typ. Som om det vore zyklon-b.

Konstigt att man säljer dessa dödsballonger till barn? Det borde ju ske hundratals dödsfall via heliumballong per år. Tänk på alla kalas där heliumballonger har gått sönder och slaktat hela förskoleklasser???

Men det vill hen inte ta in.
Svar på tråden Köpte heliumballonger sambon blev arg