Anonym (Pierre) skrev 2018-07-05 07:16:02 följande:
Har tagit sertralinet nu i 1 månad och 15 dagar nu :/ Shit! inte konstigt att man får så skumma utsättnings symtom då... Bara hoppas på att det här rävgiftet leda till något positivt snart :)
Hur stor dos tar du nu då?
Jag fick 100mg utskrivet men började med 50mg de första två veckorna. Hade inte så farliga biverkningar men diarré ibland, yrsel och balansproblem ibland o lite smågrejer. Ångest hade jag bara ett par gånger men det gick ganska snabbt över och jag sa till mig själv att det berodde på pillrena. Efter ett 3-4 månader nånstans hade jag kommit ikapp, i balans så pass att jag tyckte jag gick runt och var nästan hög, allt var toppen Jihaaa! Speciellt om jag drack ett glas vin eller två, jag var fan helt stenad!
Ringde läkaren och gick först ner till 75 sedan 50mg sedan 25mg (en halv 50) och på slutet körde jag en halv 50mg varannan dag, men det var nog inget bra. det gjorde att jag hade liten släng av balans-/yrsel-aktig biverkning varannan dag när jag trappade ur.
Med den hobby jag har så märks balansgrejer väldigt tydligt... Man kan nog gå från 25mg och sluta tvärt, men jag skulle fråga läkaren. psykofarmaka verkar vara jävligt potenta grejer och inget man ska leka med själv...
Folk som skall trappa upp till 250mg då är man nog jävligt låg från början och kan tänka mig att biverkningarna blir riktigt skumma ett tag.