• LFF

Hur gör ni?

Nu är jag inte separerad själv men är uppvuxen med separerade föräldrar. Mina föräldrar bodde nära varandra. Jag hade saker och kläder hos båda. Vissa favoritplagg följde med fram och tillbaka men inte så man hade en resväska med veckans kläder med sig hela tiden (och var det något jag saknade hos den ena var det bara att gå hem till den andre där saken fanns och hämta).

Jag tror att det är viktigt att ha saker och kläder hos båda, annars kommer man som barn att lättare känna sig rotlös och som att man inte har något hem alls. Jag hade två hem.

• LFF
    Sashimi skrev 2018-07-03 14:44:22 följande:

Tack för svaren!

En undran: Ni som bor kvar i närheten av barnets skola, har ni träffat en ny partner som accepterat att "villkoret" är att bo kvar i området?

Ni som har träffat ny partner och flyttat ihop i ett annat bostadsområde - hur har ni löst det med det praktiska? Partnern kanske också har barn från ett tidigare förhållande?

Min mamma blev tillsammans med en annan man strax efter att hon och pappa separerat. De är tillsammans än idag och bor i samma lägenhet som mamma och pappa bodde i och som jag är uppvuxen i.

Pappa träffade en ny kvinna när jag var 12 när han bodde utomlands. De flyttade till samma lägenhet som han bodde i innan utlandsflytten (han hade kvar den) innan de, några år senare, flyttade till hennes hemland med min lillebror som då kommit.
Svar på tråden Hur gör ni?