• Lynxsa

Från vilken ålder tycker du att barn får ta hål i öronen?

Dottern vill gärna ha örhängen och jag tycker hon är lite liten än (4, 5år). När fick era barn ta hål i öronen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Från vilken ålder tycker du att barn får ta hål i öronen?
  • nnnnnnnn

efter år av tjat sa vi - halvvägs till myndig = 9 år.

Kändes lite för ungt efteråt, kunde lika gärna väntat tills barnet blev tonåring eller myndig...

• lövet2

När de varit tillräckligt gamla för att sköta om sina öron själva. Tvätta rent, snurra läkörhängena osv. 11-12 år ungefär.

• Fjäril kär

Jag var 10 år när jag fick hål i mina öron och det tycker jag är en bra ålder.

• choklad

Mitt svar är när de blir myndiga och kan göra det utan mitt godkännande, tycker hål i öronen är fullkomligt onödigt.

• senalena

Det finns ju koppling till allergier (nickel) att ta hål innan puberteten så jag skulle vänta tills dess

• Fillibom

Vi bestämde 15 år här. Men ena dottern praoade (heter det så?) i 8:an hos en guldsmed och då fick hon göra det samtidigt där eftersom hon skulle få ett par fina öronhängen i "arbetspresent" från butiken.

• honutannick

7,5 är min som precis tagit hål, frågan kom för ca något år sen och hen har fått vänta länge :) kan man förklara att det gör ont och barnet klarar av det samt såklart att hålla rent så tycker jag hen är mogen. Jag själv var 8

Svar på tråden Från vilken ålder tycker du att barn får ta hål i öronen?