Från vilken ålder tycker du att barn får ta hål i öronen?
Dottern vill gärna ha örhängen och jag tycker hon är lite liten än (4, 5år). När fick era barn ta hål i öronen?
Dottern vill gärna ha örhängen och jag tycker hon är lite liten än (4, 5år). När fick era barn ta hål i öronen?
efter år av tjat sa vi - halvvägs till myndig = 9 år.
Kändes lite för ungt efteråt, kunde lika gärna väntat tills barnet blev tonåring eller myndig...
När de varit tillräckligt gamla för att sköta om sina öron själva. Tvätta rent, snurra läkörhängena osv. 11-12 år ungefär.
Jag var 10 år när jag fick hål i mina öron och det tycker jag är en bra ålder.
Mitt svar är när de blir myndiga och kan göra det utan mitt godkännande, tycker hål i öronen är fullkomligt onödigt.
Minst 10 år. Och på en piercingstudio så det blir ordentligt gjort.
Minst 13 helst äldre.
Jag var 5. Tyckte det var jättehemskt! Minns det som ett mindre trauma.
Det finns ju koppling till allergier (nickel) att ta hål innan puberteten så jag skulle vänta tills dess
Vi bestämde 15 år här. Men ena dottern praoade (heter det så?) i 8:an hos en guldsmed och då fick hon göra det samtidigt där eftersom hon skulle få ett par fina öronhängen i "arbetspresent" från butiken.
7,5 är min som precis tagit hål, frågan kom för ca något år sen och hen har fått vänta länge :) kan man förklara att det gör ont och barnet klarar av det samt såklart att hålla rent så tycker jag hen är mogen. Jag själv var 8