• Anonym (Gms)

Kollega kär i mig?

Jag har fått upp ögonen för en kollega som tyvärr är i en relation.

De senaste veckorna har mina känslor växt sig starkare och på något sätt tror jag att hans också har det.

Han har alltid skojat rätt hårt med mig, vi sitter ofta och gapskrattar ihop.

För ett tag sedan var vi på AW och vi hade typ bara ögon för varandra framåt småtimmarna.

Senare, på en annan tillställning så tog jag kort på kollegor där han kom med i ena hörnet, på varje kort ser jag att han sitter och tittar på mig. Jag kommer även på honom med att sitta och titta på mig emellanåt på jobbet.

Även på möten kan han sitta och chatta med mig, inga viktiga saker men ändå, att ta sig tid att skriva till mig när vi ska ha fokus och lyssna på övriga i samma möte.

Jag tycker det är väldigt jobbigt att veta hur jag ska hantera detta, mina känslor, att han är i en relation. Jag blir lite mer avståndstagande för att inte vara för på, plus att jag försöker skydda mig själv från att falla djupare för jag vill inte bli sårad.

Han är en väldigt social kille så någonstans försöker jag tänka att han kanske bara är VÄLDIGT trevlig mot mig, att jag bara är en kollega. Men magkänslan säger något annat. För när våra blickar möts kan jag riktigt känna kemin oss emellan.

Vad tror ni, har han också fått känslor?

Om så skulle vara fallet vill jag att han tar steget vidare, för han måste vilja lämna relationen han har och våga satsa på mig.

• Svar på tråden Kollega kär i mig?
  • Anonym (Usch)

Blir så otroligt upprörd. Är du så ensam och desperat att du måste bryta en relation för att skaffa dig en egen så borde du tänka om. Så mycket män som det finns. Jag mår på riktigt illa över ditt tänk. Han kommer förhoppningsvis tala om för dig att det är ett beteende för att vara artig och sedan be dig sluta prata med honom. Annars bryter han den nuvarande relationen för en romans med dig som han sedan bryter när nåt annat dyker upp. Usch för dig.

• Anonym (mm)

Han är i en relation, det är det enda du behöver veta! 
    Om han blir singel av någon anledning, då kan du checka läget men inte nu

Vad säger det om honom, att han (om det nu är det han gör) flörtar med dig trots att han har en relation, tycker du? Är det en sån man du vill ha en relation med? 

Hur tror du han tänker om dig, om han nu flörtar med dig och är i en relation samtidigt?  

Skulle för din egen skull råda dig att ligga oerhört lågt för såna där sociala killar kan få en att tro vad som helst men sen va det bara att de var väldigt trevliga (och hoppades kanske på lite sex, eller bara se hur långt de kunde driva saken), men jag förstår att du inte kommer att lyssna på det örat. 

• Anonym (Jippie)

Härligt med en flirt!! Varför ligga lågt? Har ni kemi är det härligt. Visar han känslor och intresse mot dig så ta åt dig! Men låt honom ta kommandot. Vem vet han kanske tycker du är lika normal-trevlig mot honom även om han undermedvetet känner något annat...

Jag är i precis samma situation! Min kollega är i en relation men verkar vara distans iaf nu under sommaren. Jag har fört henne lite på tal och då har han typ förnekat det lite.. jag visar dock att jag är intresserad men han får driva det.. men det är svårt eftersom jag börjar kära ner mig hehe... men hans tjej får stå för honom, det är ditt liv och har du känslor så visa det! Det värsta som kan hända är att han inte gör slut med sin tjej utan bara vill ha uppmärksamhet så var förberedd men backa för guds skull inte.

Däremot kan jag hålla med om att trycka upp brösten i ansiktet på en. Upptagen like eller extremt offensivt flirta inte är ok. Men då blir det ju snarare övertalning än ett intresse baserad på gemensam kemi

• sebbe420

Grejen är att du tror att han har "känslor". Visst, det är flört, attraktion, ett sökande efter bekräftelse. det är ju också känslor. Så om allt du vill få ut av det hela är en avsugning i nått ledigt kontor eller kanske t.o.m. en smutsig otrohetsaffär så kör på. Fall för honom. Men om du på allvar tror att han har "känslor" för dig och är beredd att byta kärlekspartner från henne till dig så är du uppe i det blå och svävar. Troligtvis vill han bara se om han kan få dig att gilla honom.

• Anonym (Hm)
    sebbe420 skrev 2018-07-04 00:39:43 följande:
    Grejen är att du tror att han har "känslor". Visst, det är flört, attraktion, ett sökande efter bekräftelse. det är ju också känslor. Så om allt du vill få ut av det hela är en avsugning i nått ledigt kontor eller kanske t.o.m. en smutsig otrohetsaffär så kör på. Fall för honom. Men om du på allvar tror att han har "känslor" för dig och är beredd att byta kärlekspartner från henne till dig så är du uppe i det blå och svävar. Troligtvis vill han bara se om han kan få dig att gilla honom.
    Håller med
  • Anonym (Samma)

Jag tror att de endast är en flört. Dom har de kanske jättebra men de är otroligt många som har nån flirt på jobbet. Man blir pigg och mår bra av de. Dagen blir helt enkelt mycket lättare och roligare. Men efter jobbet tror jag inte han tänker så mycket på dig.

Jag har själv män på jobb som jag har riktih

• Anonym (Samma)

Jag tror att de endast är en flört. Dom har de kanske jättebra men de är otroligt många som har nån flirt på jobbet. Man blir pigg och mår bra av de. Dagen blir helt enkelt mycket lättare och roligare. Men efter jobbet tror jag inte han tänker så mycket på dig.

Jag har själv män på jobb som jag har riktigt roligt med och som kan kännas lite som en flört. Men absolut inget som skulle ens få mig att lämna min man : -)

• Anonym (333)

Njut av flirten, det förgyller vardagen, men förbered dig på att det inte leder någonstans.

Svar på tråden Kollega kär i mig?