Kollega kär i mig?
Jag har fått upp ögonen för en kollega som tyvärr är i en relation.
De senaste veckorna har mina känslor växt sig starkare och på något sätt tror jag att hans också har det.
Han har alltid skojat rätt hårt med mig, vi sitter ofta och gapskrattar ihop.
För ett tag sedan var vi på AW och vi hade typ bara ögon för varandra framåt småtimmarna.
Senare, på en annan tillställning så tog jag kort på kollegor där han kom med i ena hörnet, på varje kort ser jag att han sitter och tittar på mig. Jag kommer även på honom med att sitta och titta på mig emellanåt på jobbet.
Även på möten kan han sitta och chatta med mig, inga viktiga saker men ändå, att ta sig tid att skriva till mig när vi ska ha fokus och lyssna på övriga i samma möte.
Jag tycker det är väldigt jobbigt att veta hur jag ska hantera detta, mina känslor, att han är i en relation. Jag blir lite mer avståndstagande för att inte vara för på, plus att jag försöker skydda mig själv från att falla djupare för jag vill inte bli sårad.
Han är en väldigt social kille så någonstans försöker jag tänka att han kanske bara är VÄLDIGT trevlig mot mig, att jag bara är en kollega. Men magkänslan säger något annat. För när våra blickar möts kan jag riktigt känna kemin oss emellan.
Vad tror ni, har han också fått känslor?
Om så skulle vara fallet vill jag att han tar steget vidare, för han måste vilja lämna relationen han har och våga satsa på mig.