Inlägg från: Anonym (trist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trist)

Nötallergiker

Anonym (Oempatiskt!) skrev 2018-07-04 14:43:51 följande:

Jag har en lindrig nötallergi, tack och lov, men skulle jag komma till kassan och se att personalen sitter där och goffar nötter skulle jag gå till en annan affär och handla eftersom mina händer svullnar upp av nötoljor och jag därmed inte vill att någon som har nötoljor på händerna ska hantera saker jag ska ta med mig hem.

Att arbeta i affär är ett serviceyrke, och att där undvika sådant som man VET gör livet obehagligt för många personer tycker jag hör till vanligt hyfs och vett.
    Jag tror att din dotters chef kan ha åsikter om att hon skrämmer bort kunder, men är det OK för chefen så är det ju OK.

Jag tycker också att det ser rätt trist och ovårdat ut om personal i en butik eller liknande sitter och käkar eller öppet glor på telefonen när det är kunder i närheten.

Som ägare till en butik hade jag velat att mina anställda skulle vara serviceinriktade och trevliga mot kunderna. Ätandet får ske när det inte är kunder i butiken eller så diskret att kunderna inte märker det. Och om en kund har synpunkter på något så bemöter man det vänligt istället för att hävda sin rätt. 
  • Anonym (trist)
    Anonym (Irritation) skrev 2018-07-04 16:51:39 följande:

Fast det finns ingen chef

Så det är ingen som äger affären alltså? Ingen som anställt din dotter?
Svar på tråden Nötallergiker