• Anonym (?)

Kan killar ha tjejer som endast kompisar?

Mina vänner säger att nästan alla killar vill något mer än att bara vara vän med sina tjejkompisar och det är också den uppfattningen jag har fått (är tjej). De säger att nästan alla killar är intresserade av sina ?tjejkompisar? eller vill ligga med dem, undantaget är om killen är bög eller om tjejen inte är attraktiv. Ett annat undantag kan vara om killen och tjejen känt varandra typ hela livet och ser varandra mer som syskon.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan killar ha tjejer som endast kompisar?
  • Anonym (Anonym@)
    Dr Love skrev 2018-07-05 15:30:27 följande:
    Jag tror att du kommer att märka med åldern, att både killar och tjejer mognar ifrån sådana stereotypa beteenden du lyfter fram. När folk kommer upp i åldrar där man bildar familj och börjar jobba umgås man som vänner med många olika människor oavsett kön.
    Bra...Slå ålderskortet i skallen på (whoknows)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2018-07-05 15:11:03 följande:

Tjejer har inga som helst problem att ha killkompisar, men killar ser alla tjejer som potentiella ligg alltså?

Som exempel har jag en dotter som alltid haft svårt att få riktiga tjejkompisar, det har alltid skurit sig på ett eller annat vis. Så därför har hon sen hon gick i högstadiet mest haft killkompisar.
    Idag är hon tjugo år, och har sällskap, men säger att alla hennes killkompisar i något stadie velat ligga/varit kär i henne. Idag när hon har sällskap har alla försvunnit och hon fattar fortfarande inte varför..Hon var ju bara kompis... 
  • Anonym (Möjligt)
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 17:59:07 följande:

Mina vänner säger att nästan alla killar vill något mer än att bara vara vän med sina tjejkompisar och det är också den uppfattningen jag har fått (är tjej). De säger att nästan alla killar är intresserade av sina ?tjejkompisar? eller vill ligga med dem, undantaget är om killen är bög eller om tjejen inte är attraktiv. Ett annat undantag kan vara om killen och tjejen känt varandra typ hela livet och ser varandra mer som syskon.

Vad tror ni?

Det säkert möjligt med pubertet tonåren. Attraktionen sker ju blixtsnabbt. Nu är det ju i för sig en film men jag tänker på up där är det ju en vänskap som utvecklas till ett förhållande 
  • Anonym (Möjligt)
    Anonym (Anonym@) skrev 2018-07-05 15:51:37 följande:
    Bra...Slå ålderskortet i skallen på (whoknows)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2018-07-05 15:11:03 följande:

Tjejer har inga som helst problem att ha killkompisar, men killar ser alla tjejer som potentiella ligg alltså?

Som exempel har jag en dotter som alltid haft svårt att få riktiga tjejkompisar, det har alltid skurit sig på ett eller annat vis. Så därför har hon sen hon gick i högstadiet mest haft killkompisar.
    Idag är hon tjugo år, och har sällskap, men säger att alla hennes killkompisar i något stadie velat ligga/varit kär i henne. Idag när hon har sällskap har alla försvunnit och hon fattar fortfarande inte varför..Hon var ju bara kompis... 
    Är det mest en tonårs grej att tjejer ibland inte kan umgås med andra tjejer? 
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Möjligt) skrev 2018-07-05 16:05:44 följande:
    Är det mest en tonårs grej att tjejer ibland inte kan umgås med andra tjejer? 
    Det är möjligt...Det är nog jäkligt mycket konkurrens bland tjejer i den åldern, och då är det enklare att umgås med och skaffa vänner bland killarna.

Det tjejerna inte räknar med, är att vid sidan om fotboll och moppar och annat kul som upptar killars intresse i den åldern, finns ett annat intresse...och där är kanske inte tjejerna i samma utsträckning.

När tjejerna blir äldre brukar man ju höra att "killarna har stannat i det stadiet, det är bara leksakerna som blivit dyrare"...Men, ett intresse kvarstår... 
  • Anonym (man)

Jag har flera tjejkompisar som jag känt väldigt länge. Men jag skulle lugnt satt på varenda en om vi varit singlar samtidigt. Och jag tror nog de tänker likadant så det verkar inte enbart gälla män.

• Anonym (Ja)
    Anonym (?) skrev 2018-07-04 17:59:07 följande:
    Mina vänner säger att nästan alla killar vill något mer än att bara vara vän med sina tjejkompisar och det är också den uppfattningen jag har fått (är tjej). De säger att nästan alla killar är intresserade av sina tjejkompisar eller vill ligga med dem, undantaget är om killen är bög eller om tjejen inte är attraktiv. Ett annat undantag kan vara om killen och tjejen känt varandra typ hela livet och ser varandra mer som syskon.

Vad tror ni?
    Alltså de kan vara kompisar men det innebär att killen är i friend zone han skulle inte tacka nej ifall hon erbjöd sig.
    absoluta majoriteten av fallen är killen intresserad av tjejen, tjejen bryr sig inte hur killen ser ut, men killen vill inte vara kompis med en tjej som han tycker är oattraktiv. där är beviset.

Sedan kan han växa upp och ifrån detta. att han kan vara kompis med alla tjejer oavsett hur de ser ut för att han har inga dolda avsikter eller intressen. men oftast landar det i att han har inga tjej kompisar överhuvudtaget för att de har inga gemensamma intressen och ingen anledning till kontakt, han orkar inte fejka fram intresse för vad hon gör.
  • Anonym (man)
    Dr Love skrev 2018-07-05 15:30:27 följande:
    Jag tror att du kommer att märka med åldern, att både killar och tjejer mognar ifrån sådana stereotypa beteenden du lyfter fram. När folk kommer upp i åldrar där man bildar familj och börjar jobba umgås man som vänner med många olika människor oavsett kön.
    Eller hur, för medelålders gubbar och tanter springer ju inte alls omkring och sneknullar kollegan, grannen och fan och hans moster. eller hur?

Den där åldersvisheten verkar vara ganska ytlig, för bakom kulisserna verkar man bete sig minst lika pubertalt som tonåringar, om inte värre. Jag tror snarare att med åldern så kommer en viss visdom i form av erfarenhet, men drifterna finns kvar under fasade och man döljer dem väl eftersom man i den åldern oftast har mycket mer som står på spel (hus, familj, etc). Men så fort den där ytan luckras upp lite så beter man sig som den värsta sortens tonåringar.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Ja) skrev 2018-07-05 17:07:39 följande:
    Alltså de kan vara kompisar men det innebär att killen är i friend zone han skulle inte tacka nej ifall hon erbjöd sig.
    absoluta majoriteten av fallen är killen intresserad av tjejen, tjejen bryr sig inte hur killen ser ut, men killen vill inte vara kompis med en tjej som han tycker är oattraktiv. där är beviset.

Sedan kan han växa upp och ifrån detta. att han kan vara kompis med alla tjejer oavsett hur de ser ut för att han har inga dolda avsikter eller intressen. men oftast landar det i att han har inga tjej kompisar överhuvudtaget för att de har inga gemensamma intressen och ingen anledning till kontakt, han orkar inte fejka fram intresse för vad hon gör.
    Huvet på spikenCool
  • Anonym (Nej sällan)
    Anonym (man) skrev 2018-07-05 16:59:35 följande:

Jag har flera tjejkompisar som jag känt väldigt länge. Men jag skulle lugnt satt på varenda en om vi varit singlar samtidigt. Och jag tror nog de tänker likadant så det verkar inte enbart gälla män.

Varför tror du det? Har det uttalats eller visats på något sätt?

Jag har aldrig fallit för en killkompis nånsin. Vet att många andra tjejer är likadana. En av de mer bretydande anledningarna till att de kan vara så bra kompisar med  killar brukar de förklara med att attraktionen helt saknats varför det varit möjligt och att de därför kunnat slappna av.

Med bögar är det ofta tvärtom att kvinnorna dras till dem men eftersom de vet att det är totalt omöjligt att få dem, så kan de slappna av och var sig själv utan att bry sig om stereotypa könsrollsmönster och att vara sexiga.
  • Dr Love
    Anonym (man) skrev 2018-07-05 17:11:20 följande:
    Eller hur, för medelålders gubbar och tanter springer ju inte alls omkring och sneknullar kollegan, grannen och fan och hans moster. eller hur?

Den där åldersvisheten verkar vara ganska ytlig, för bakom kulisserna verkar man bete sig minst lika pubertalt som tonåringar, om inte värre. Jag tror snarare att med åldern så kommer en viss visdom i form av erfarenhet, men drifterna finns kvar under fasade och man döljer dem väl eftersom man i den åldern oftast har mycket mer som står på spel (hus, familj, etc). Men så fort den där ytan luckras upp lite så beter man sig som den värsta sortens tonåringar.
    Jag menar inte att man blir helt asexuell gentemot andra människor, bara att det inte är något problem att ha vänskapsrelationer med det andra könet som vuxen människa.
Svar på tråden Kan killar ha tjejer som endast kompisar?