• Anonym (Trådstart)

Kan liten mängd sperma minska chanserna mycket?

Jag har bara varit med två killar så har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker min kille har väldigt lite sperma. Mitt ex hade alltid en massa. Det rann ut så fort jag reste mig och jag fick då handen full i stort sett. Med honom blev jag gravid på första försöket. Min nuvarande har som sagt mycket mindre. Efter sex rinner det aldrig ut någonting, inte ens senare under dagen. Jag har ju dock sett när han kommit utanför mig att det bara handlar om en halv tesked kanske. Han har aldrig någon försats heller (mitt ex var dyngsur innan vi ens kommit till att klä av underkläderna). Jag och min nuvarande har försökt få barn i över ett år men det har inte lyckats. Jag har genomgått undersökningar och det har inte hittats något fel på mig. Kan chanserna minska mycket om killen har liten mängd sperma? Han onanerar/har sex 3-4 gånger om dagen, kan det påverka för vissa så att volymen inte hinner byggas upp eller är det bara så att mindre volym produceras hos vissa (mitt ex volym påverkades inte av hur ofta vi hade sex).

• Svar på tråden Kan liten mängd sperma minska chanserna mycket?
  • Meriall

Ja ni ska ha sex/han få utlösning en gång varannan dag för att maximera chansen. Mer än det minskar chansen.

• Anonym (.)

Sperman är typ 5% av sädesvätskan. Så du kan inte avgöra om det är få eller många spermier baserat på mängden sädesvätska.

Däremot ska sperman helst mogna i ett par dagar, så att runka eller ha sex 3-4 gånger per dag sänker era chanser. Det är säkert därför hans utlösning är så liten också...

• Anonym (Rosett)

Men har människan inger jobb eller annan hobby?!

Som svar på din fråga så borde han lämna prov på spermien. Att ha utlösning 4 ggr per dag kan helt klart påverka, speciellt om han har dåliga simmare

• Anonym (Rosett)

Men har människan inger jobb eller annan hobby?!

Som svar på din fråga så borde han lämna prov på spermien. Att ha utlösning 4 ggr per dag kan helt klart påverka, speciellt om han har dåliga simmare

• Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2018-07-04 22:04:11 följande:
    Sperman är typ 5% av sädesvätskan. Så du kan inte avgöra om det är få eller många spermier baserat på mängden sädesvätska.

Däremot ska sperman helst mogna i ett par dagar, så att runka eller ha sex 3-4 gånger per dag sänker era chanser. Det är säkert därför hans utlösning är så liten också...
    Så är det.
  • Anonym (Pappa)

Vid IVF ska mannen ha haft utlösning tre dagar innan det är dax att lämna ett prov som ska användas vid befruktning.

Jag antar att man kommit fram till just tre dagar för att det ger bäst resultat, så som många skriver så ger det inte bättre resultat om man är för frekvent och inte heller om man väntar för länge.

Försatsen är viktig då antalet spermier är stort i just den.

Lycka till Glad önskar Pappa till en liten underbar tjej på 1,5 år

Svar på tråden Kan liten mängd sperma minska chanserna mycket?