Snart 1års kämpande
Jag hade svårt att bli gravid med första barnet, det tog totalt 2,5 år, två mf och två operationer innan h*n kom. När man ser tillbaks var det egentligen inte så länge, men det kändes som ett halvt liv, och det var en riktigt tuff period.
Med andra barnet blev jag gravid på första försöket, fick MA, blev gravid igen på första försöket, och sen föddes h*n. Totalt 13 mån från start till bebis och det kändes som ingen tid alls.
Det finns många småsaker som kan vara "off" utan att vara fel, men risken med att börja självmedicinera utan kontroll är att man kan råka sabotera sådant som tidigare fungerade.
Personligen skulle jag vänta med att testa "goda råd" tills jag fått diagnosen oförklarligt barnlös.
Får du utslag på ÄL-testerna varje månad?
Kontakta en gyn för att få veta hur reglerna för Landstingsfinansierad utredning ser ut där du bor och gör den eller gör en privat utredning INNAN du börjar prova olika saker. Vissa av hälsokostprodukterna som förespråkas härinne (minns inte vilka) är JÄTTEBRA om din ägglossning inte fungerar, men kan vara förödande om den fungerar då den slår ut den naturliga cykeln.
Lycka till!