• Elinoo

Snart 1års kämpande

Hej! Har aldrig skrivit eller så här. Men tänkte att det kanske kunde lätta mitt hjärta lite.

Jag och min sambo bägge 28år har försökt i 11månader att bli gravida. Utan att lyckas.

Har kört med ägglossningsstickor för att "pricka" rätt.

Tagit folsyra i tablettform som jag läst ska vara bra.

Nu senast har jag köpt hem nån kräm progestronkräm.. men är mycket tveksam hur sen ska andvändas. Har liksom gett upp hoppet..

Bägge två är friska, ingen röker eller snusar och vi "festar" mycket mycket sällan.

Har tänkt kontakta landstinget men det känns såå himla tufft och jobbigt.

Vill då gärna få till det på egen hand.

Någon som har nån tröst? Nån ide? Liknade sits? Nån som prövat progreseronkrämen? Stor kram till er alla!

• Svar på tråden Snart 1års kämpande
  • Elinoo
    Meriall skrev 2018-07-05 10:07:42 följande:

Har ni sex varannan dag en gång, varken mer eller mindre? Prova det och skippa äl-test för de är inte tillförlitliga. Ta d-vitamin och undvik värktabletter.

Vanligtvis varanan dag. Men när man kämpat på är glöden halv dålig.. så blivit mest sex runt ägglossning. ska testa det! Tack för tips! ????
  • Elinoo

Ska försöka slappna av nån/några månader nu i sommar. Ha sex så ofta vi bara kan. Inte ta nå ägglossningstest som stressar på. Och äta d-vitamin som någon tipsade mig om.

Sen får vi söka om en utredning. Men det tar emot, jag tycker der känns super jobbigt. Vet inte varför det känns så tufft. Bara att prata pch skriva om det gör ont i hjärtat. Folk tjatar o frågar när vi sla skaffa barn

Då syskon o vänner har familjer.

Men tack för era peppningar, kom gärna med ider o tips! Ni är guldvärda! Kram

• Elinoo

Hej alla igen!

Måste få skriva utav mig till er igen. Började äta omega 3 och d-vitamin och folsyra. Och efter några månader + plussade vi. Dock i v7 blev det missfall. Andra gången..

Ringde nu äntligen gyn/kvinnokliniken. Vi har hållt på i 1,5års kämpande. 2 missfall. Kanske fler med tanke på så pass tidiga.

Fick som ingen hjälp det menar på att jag faktikst kan bli gravid men att det slutat med missfall och att det är vanligt. Men just nu mår jag skit.

Blöder som en skit, är ledsen. Känns inte som dom kan eller vill hjälpa mig.

Har ni nån ide? Ni har hjälpt mig förr ?

Är det bara köra på direkt efter detta misfall. Eller är det noga med en mens imellan?

Alla säger olika.

Tacksam för svar!

Svar på tråden Snart 1års kämpande