Anonym (meh) skrev 2018-07-06 08:01:54 följande:
TS, du förstår väl att vill man ha svar kring en tjänst man betalat, så får man bäst svar genom att vända sig dit där man beställde tjänsten.
Även om någon skulle svara exakt det du frågar om måste du ju ändå kontakta företaget sen för att göra ändringen. Om du kontaktar dem och frågar kan de säkert göra ändringen direkt medan du sitter i luren/chatten och väntar och kan fö bekräftelse på en gång.
Jag la ut samma fråga på FB och fick ett snabbt och enkelt svar, "ja det går bra". Jag borde förstått bättre än att fråga på FL, här går det inte att få svar utan bara piskrapp och uppläxningar om hur man borde göra i stället.
Brorsans nya tjej hade i alla fall gjort samma sak förra sommaren så om någon råkar hamna i tråden och vill slippa läsa bokningsregler så går det bra att byta både datum och hemreseflygplats. Om man har full flex (som den dyraste biljetten heter just nu i alla fall) får man betala mellanskillnaden om den nya biljetten är dyrare men annars inga kostnader. Man går in på bokningen och byter flygplats och datum på hemresan och sparar.