• Jejje93

oron släpper aldrig.

Hej, jag kn inte släppa oron på missfall.
    Hur stor är risken om jag är i vecka 14 och har haft noll blödning och har svaga symptom men aldrig haft nå extrema liksom. Är bara illamående om jag ej äter var tredje timme...
    Har inte haft nå smärtor i magen mer än som mensvärk.
    Såg hjärtat i vecka 6 och sen dess liksom ingenting.
    Vad ligger statistiken på att upptäcka ett Ma i vecka 20 på RUL. är de vanligt?

• Svar på tråden oron släpper aldrig.
  • Jejje93
    Jag är bara jag skrev 2018-07-06 20:35:28 följande:

Jag frågade hur vanligt det var att de upptäckte döda foster på RUL här på vårt sjukhus och det hände inte ens en gång per år sa dom. De har ca 8-900 födslar per år. MA efter v.14 är rätt ovanligt. Mitt senaste var v.14. Då hade jag inte vågat göra VUL så jag vet inte när det dog. Har man sett ett hjärta på VUL sjunker risken betydligt för m.f/MA.

Va tråkigt med ditt Ma. :(
    Dog det i vecka 14 eller upptäcktes de bara då?
  • Jejje93
    JLES skrev 2018-07-06 23:33:33 följande:

Chansen är väldigt liten. Jag gjorde VUL i vecka 7 och sen gjorde jag ett UL i vecka 13 samt ett RUL i vecka 19. Jag köpte en doppler för att jag var väldigt orolig och använde den när jag kände att oron höll på att äta upp mig! :)

Är så rädd att jag ej ska hitta några hjärtljud.. då skulle jag bli ännu mer orolig. Försöker intala mig att jag måste släppa det för kan inget göra ändå om det skulle hända något. Men nästa dag är jag igång igen.

Alltid när jag klagar på brist på symptom får jag dock typ dubbelt så kraftiga symptom.
    Kanske köper en doppler sen ändå .. men min bm sa att man ej ska störa bebisen? Att det är därför dom ej lyssnar på hjärtat förrän efter vecka 20 :/
  • Jejje93
    JLES skrev 2018-07-07 01:13:48 följande:

Shit, spammar din tråd. Kan OCKSÅ tillägga att jag inte direkt hade några symtom förutom ömma bröst första trimestern så tänk inte så mycket på symtomen du har, inte har eller har haft! :)

Haha, det är lugnt jag behöver lite spam!!
    Känner mig lite lugnare nu. Ska på ultraljud den 20 augusti, jag lever på att oddsen är små att ett missfall ej kommer ut innan vecka 20.
    Jag vill oclså va i vecka 27 haha!
    Tack för dina svar<3
Svar på tråden oron släpper aldrig.