SD2018! (eller?)
Berätta för mig varför en INTE ska rösta på Sverigedemokraterna i årets val.
Därför de är rasister och har din grund i nationalistiska/nasistiska rötter och har många, många anhängare som har mycket ont uppsåt. De kompromissar allt som gör Sverige bra, vår öppenhet, vår jämnställdhet och vår mångkulturalism.
Hitler och nasisterna var Tysklandsvänner innan de fick verklig makt. De gick inte ut med etnisk rensning från början. De började precis som sd. Var rädd, var orolig! Ge inte sd möjligheten till en förintelse.
Därför de är rasister och har din grund i nationalistiska/nasistiska rötter och har många, många anhängare som har mycket ont uppsåt. De kompromissar allt som gör Sverige bra, vår öppenhet, vår jämnställdhet och vår mångkulturalism.
Hitler och nasisterna var Tysklandsvänner innan de fick verklig makt. De gick inte ut med etnisk rensning från början. De började precis som sd. Var rädd, var orolig! Ge inte sd möjligheten till en förintelse.
S är onda, inte SD.
Titta bara på vad de gjort med landet under sin tid som regerande.
Dåligt:
1. Partiet kryllar av folk, på alla nivåer, som uttrycker sig på ett oacceptabelt. Visst, det finns i alla partier men förmodligen fler i SD än i alla andra partier sammanlagt. Bara den punkten gör det helt omöjligt att rösta på dem.
2. De har den minst utvecklade miljöpolitiken av alla partier i riksdagen.
3. Inskränkning av aborträttigheterna.
4. Vill träda ur EU.
5. Överdrivet restriktiv invandringspolitik. Och nej, det är inte att kopiera deras politik när man föreslår en åtgärd vid 150 000 asylärenden som SD föreslår vid 15 000 asylärenden.
6. De har en svans som är mycket mer extrem än partiet. Jag brukar plåga mig själv med att läsa i gruppen "Stå upp för Sverige" på Facebook och maken till iq-befriat hat får man leta efter.
Och så vidare...
Bra med partiet:
1. De vill förstatliga skolan.
2. Jag tycker att förslaget om förändringen av barnbidraget som de la fram var rätt vettigt.