• FM2018

Relation med två män

Nu kanske en del kan få svar på sina frågor om hur man kan vara i relation med flera.

För min del var det ingenting planerat, utan blev så då min första man visade sig vilja mig ha en älskare. Jag har aldrig betraktat mig själv som polyamorös, men ser heller inget fel i det så länge det känns bra för samtliga. Känslorna för den andra mannen växte i takt med att allting verkade stämma och är nu lika starka som för den första.

Hur tänker ni som strikt håller er till parrelationer?
    Tror ni att man kan älska fler än en?

Jag svarar inte på provokation eller upprepade frågor
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-09 00:18
    Cícero Melo & Abdullah Elmir <3
    Nu har ni svaret ni sökte.
  • Svar på tråden Relation med två män
  • Tom Araya
    FM2018 skrev 2018-07-07 21:56:50 följande:

Nu kanske en del kan få svar på sina frågor om hur man kan vara i relation med flera.

För min del var det ingenting planerat, utan blev så då min första man visade sig vilja mig ha en älskare. Jag har aldrig betraktat mig själv som polyamorös, men ser heller inget fel i det så länge det känns bra för samtliga. Känslorna för den andra mannen växte i takt med att allting verkade stämma och är nu lika starka som för den första.

Hur tänker ni som strikt håller er till parrelationer?
    Tror ni att man kan älska fler än en?

Jag har bekanta som är polyamorösa och lever sådana liv, jag har inget som helst bekymmer eller svårigheter att förstå det, även om jag själv lever mer monogamt.

Är båda dina män polyamorösa?

Vet båda att du är polyamorös, lever polyamoröst och har flera män?
  • FM2018
    Tom Araya skrev 2018-07-07 23:59:07 följande:
    Jag har bekanta som är polyamorösa och lever sådana liv, jag har inget som helst bekymmer eller svårigheter att förstå det, även om jag själv lever mer monogamt.

Är båda dina män polyamorösa?

Vet båda att du är polyamorös, lever polyamoröst och har flera män?
    Det är främst den första mannen som är det, men som det blev fungerar det för alla tre.
  • Anonym (???)

lever ni ihop alla tre? 

• FörstaFrun

Min man är polyamorös och söker en andra kvinna. Själv tänder jag på detta att han i framtiden kommer ha två kvinnor att älska med (inte på samma gång, men ändå), han känns då så extra manlig

Vanligaste parrelationen är ingenting för oss Har du förresten tips på vart man på nätet kan finna många andra som är poly?

• Fjäril Vingad

Jag vet att man kan älska mer än en åt gången. Jag är poly och har haft två parallella relationer.

• Anonym (3 av oss)

Jag är också ihop med 2 män, är själv man. Vi bor ihop alla tre och alla tre älskar varandra. Vi diskuterar flitigt om vi ska flytta till Sverige men tvekar. Sverige och svenskar verkar både öppnare och mer dömande inför en relation som vår på samma gång.

• Fjäril Vingad
    FörstaFrun skrev 2018-07-08 14:16:47 följande:

Min man är polyamorös och söker en andra kvinna. Själv tänder jag på detta att han i framtiden kommer ha två kvinnor att älska med (inte på samma gång, men ändå), han känns då så extra manlig

Vanligaste parrelationen är ingenting för oss Har du förresten tips på vart man på nätet kan finna många andra som är poly?

Det finns grupper på FB. Några är öppna, där kan man börja. Sen finns det hemliga, pga att alla inte kan leva öppet.
  • FM2018
    Anonym (???) skrev 2018-07-08 06:45:06 följande:

lever ni ihop alla tre? 

Nej inte än.
  • FM2018
    FörstaFrun skrev 2018-07-08 14:16:47 följande:

Jag skulle nog inte gå men på att min första man hade en annan kvinna, men den andra skulle kunna få gifta om sig om han fann kärleken i en yngre. Jag har inte en aning vart polys befinner sig, det var inte vad jag hade tänkt mig från början men är till freds med det i dag. Lycka till.
  • FM2018
    Fjäril Vingad skrev 2018-07-08 14:57:05 följande:

Jag vet att man kan älska mer än en åt gången. Jag är poly och har haft två parallella relationer.

Det är rätt fint har jag kommit på, att någon kan vara så tillåtande.
Svar på tråden Relation med två män