Inlägg från: Anonym tipsare |Visa alla inlägg
  • Anonym tipsare

Tolka denna p-skylt

Hej!

Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?

• Svar på tråden Tolka denna p-skylt
  • Anonym tipsare

Och här kommer bilden!

• Anonym tipsare

Jag tolkar likadant. Vi stod en lördag - söndag (mer än 4 timmar) med p-tillstånd men utan p-skiva och fick böter.

• Anonym tipsare
    Mandelskorpan skrev 2018-07-08 08:01:43 följande:

Till vänster, avgift alltid. Till höger Max 4h på p-skiva och P-tillstånd vardagar 08-22. Övrig tid bara P-tillstånd.

Så skulle jag tolka den. Men det kanske är helt fel?

Ja, jag tolkar likadant. Svarade ovan också
  • Anonym tipsare
    En till utan användarnamn skrev 2018-07-08 09:14:54 följande:

Vardagar 08-22 p-skiva+tillstånd max 4 timmar. Övrig tid avgift+tillstånd.

Svårare än så är det inte. Så om du inte betalade avgift lör-sön så får du böter.

Vi stod till höger om skylten, då ska inte avgift behövas.
  • Anonym tipsare
    Fjäril kär skrev 2018-07-08 08:41:25 följande:

Skylten anger att ni måste ha p-skiva OCH p-tillstånd. Det var nog därför ni fick böter.

Ja men min fråga är om det behövs p-skiva även på helgen? P-tillstånd hade vi!
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-07-09 11:01:57 följande:

På skyltpakete. Gäller alltid var skylt för sig själv.

Så om du stått med tillstånd lördag- söndag förstår jag för allt i världen inte varför du fått den. Väldigt nyfiken på angiven förseelse!!

Det står ?p-skiva saknas?, därav min tråd. Jag anser ju att vi felaktigt har fått böter. Irriterande med lapplisor som inte kan reglerna. Ska ringa imorgon!
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-07-10 06:57:13 följande:

Står det "p skiva saknas" i anteckningsrutan?

Kan du inte fota lappen?

Japp, det är det som det står!

• Anonym tipsare
    CCA skrev 2018-07-10 13:34:43 följande:

Nu är jag lantis men jag tolkar skylten

Det krävs parkeringstillstånd dygnet runt för att kunna nyttja parkeringen  (det är m a o ingen allmänparkering)

Avgift gäller dygnet runt (endast parkeringstillstånd är inte tillräckligt)

mellan kl 08-22 får man stå högst 4timmar , mellan kl 22-08 får du stå obegränsat antal timmar.

Ska dock tilläggas att jag har absolut ingen aning och jag hade valt en annan parkering för att inte risker att göra fel.

Nej, avgift gäller bara till vänster om skylten.
  • Anonym tipsare
    CCA skrev 2018-07-10 13:34:43 följande:

Nu är jag lantis men jag tolkar skylten

Det krävs parkeringstillstånd dygnet runt för att kunna nyttja parkeringen  (det är m a o ingen allmänparkering)

Avgift gäller dygnet runt (endast parkeringstillstånd är inte tillräckligt)

mellan kl 08-22 får man stå högst 4timmar , mellan kl 22-08 får du stå obegränsat antal timmar.

Ska dock tilläggas att jag har absolut ingen aning och jag hade valt en annan parkering för att inte risker att göra fel.

Kan tillägga att detta är vår bostadsrättsförenings gästparkering så jag är väl medveten om att det inte är en allmän parkering
  • Anonym tipsare
    Tox skrev 2018-07-10 09:49:55 följande:

Överklaga. Du har inte parkerat fel.

Är du helt säker? Vi har överklagat men med avslag. Kvarstår nu att lämna in stämningsansökan till tingsrätten. Jag struntar i pengarna (det är 300 kr liksom), utan nu har det blivit en principsak och jag blir galen på parkeringsvakter som inte kan läsa skyltar!
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-07-10 13:20:24 följande:

Överklaga. Be att få ut foton! Granska dessa noga.

Dom verkar vara med i svepark och därmed följer också vissa åtanganden.

Vi har överklagat, men de har avslagit den..
  • Anonym tipsare
    honeyfresh skrev 2018-08-07 15:05:34 följande:

Har du kommit fram till något nytt? hur blev överklagandet?

Ja, svaret blev att ?ärendet vidhålls? och de anser fortf att vi parkerat fel. Vi har bett vår brf kika på detta (de som har parkeringen) och de är på vår sida. Så så fort alla är tillbaka från sina semestrar hoppas jag få svar.
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-08-07 17:00:07 följande:

Ta det till tinget.

Ja, kanske.. men orkar man för 300 spänn liksom.. Har fullt upp som det redan är! Men om vi gör det är det bara för sakens skull och inte pengarna.
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-08-08 20:57:37 följande:

Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.

Yes! Det är det vi gjort Väntar svar i mitten av augusti...
  • Anonym tipsare
    matteand skrev 2018-08-09 07:52:31 följande:

Det är en parkering där du får stå i 4 timmar med p-skiva 08-22.

All annan tid så är det p-tillstånd som gäller.

Står du till vänster om skylten ska du betala avgift och bortse från ovanstående. 

Fast tveksamheten i detta fall är om 08-22 gäller mån-fre eller alla dagar i veckan, vilket framgår flera gånger tidigare i tråden. P-tillstånd krävs för övrigt ALL tid till höger om skylten.
Svar på tråden Tolka denna p-skylt