• Ljbs

Tolka denna p-skylt

För att svara kort på din fråga. Vardagar.

Titta i en körskolebok. Annars ring t ex svepark och fråga.

• Ljbs

För att svara kort på din fråga. Vardagar.

Titta i en körskolebok. Annars ring t ex svepark och fråga.

P= parkering tillåten

P skiva ska användas och uppvisas i kombination med p tillstånd mellan kl 8-22 ( vardagar gäller detta då det inte anges andra tider i parantes eller förtydligas med alla dagar)

Övrig tid, dvs. Efter klockslagen angivna samt helger och röda dagar, tillstånd erfordras.

• Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-07-08 11:46:35 följande:

Ja men min fråga är om det behövs p-skiva även på helgen? P-tillstånd hade vi!

Helgen behövs ingen p skiva.

Vardagar mellan 8-22 vill markägare/ kommun antagligen ha ruljans på parkeringen därför begränsar dom p tiden till 4 timmar under vardagarna.

På din lapp (kontrollavgift eller parkeringsanmärkning) står det varför du fått lappen. Brukar anges som . Punkt.......
  • Ljbs

På skyltpakete. Gäller alltid var skylt för sig själv.

Så om du stått med tillstånd lördag- söndag förstår jag för allt i världen inte varför du fått den. Väldigt nyfiken på angiven förseelse!!

• Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-07-09 20:36:49 följande:

Det står ?p-skiva saknas?, därav min tråd. Jag anser ju att vi felaktigt har fått böter. Irriterande med lapplisor som inte kan reglerna. Ska ringa imorgon!

Står det "p skiva saknas" i anteckningsrutan?

Kan du inte fota lappen?
  • Ljbs

Överklaga. Be att få ut foton! Granska dessa noga.

Dom verkar vara med i svepark och därmed följer också vissa åtanganden.

• Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-04 20:19:28 följande:

Vi har överklagat, men de har avslagit den..

Ta det till tinget.
  • Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-08 19:15:35 följande:

Ja, svaret blev att ?ärendet vidhålls? och de anser fortf att vi parkerat fel. Vi har bett vår brf kika på detta (de som har parkeringen) och de är på vår sida. Så så fort alla är tillbaka från sina semestrar hoppas jag få svar.

Kontaktpersonen till parkeringsbolaget borde kunna begära makulation och föreningen kräva att dom i samråd med parkeringsbolaget ser över skyltning och brf:ena önskemål kring hur bevakning ska ske.

Be brf styrelsen titta över avtalet som skrivits med parkeringsbolaget och se om någon i styrelsen har makulationsrätt.
  • Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-08 19:16:51 följande:

Ja, kanske.. men orkar man för 300 spänn liksom.. Har fullt upp som det redan är! Men om vi gör det är det bara för sakens skull och inte pengarna.

Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.
Svar på tråden Tolka denna p-skylt