Tolka denna p-skylt
Hej!
Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?
Hej!
Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?
Och här kommer bilden!
Jag tolkar likadant. Vi stod en lördag - söndag (mer än 4 timmar) med p-tillstånd men utan p-skiva och fick böter.
Till vänster, avgift alltid. Till höger Max 4h på p-skiva och P-tillstånd vardagar 08-22. Övrig tid bara P-tillstånd.
Så skulle jag tolka den. Men det kanske är helt fel?
Vardagar 08-22 p-skiva+tillstånd max 4 timmar. Övrig tid avgift+tillstånd.
Svårare än så är det inte. Så om du inte betalade avgift lör-sön så får du böter.
Skylten anger att ni måste ha p-skiva OCH p-tillstånd. Det var nog därför ni fick böter.
På skyltpakete. Gäller alltid var skylt för sig själv.
Så om du stått med tillstånd lördag- söndag förstår jag för allt i världen inte varför du fått den. Väldigt nyfiken på angiven förseelse!!
Står det "p skiva saknas" i anteckningsrutan?
Kan du inte fota lappen?
Nu är jag lantis men jag tolkar skylten
Det krävs parkeringstillstånd dygnet runt för att kunna nyttja parkeringen (det är m a o ingen allmänparkering)
Avgift gäller dygnet runt (endast parkeringstillstånd är inte tillräckligt)
mellan kl 08-22 får man stå högst 4timmar , mellan kl 22-08 får du stå obegränsat antal timmar.
Ska dock tilläggas att jag har absolut ingen aning och jag hade valt en annan parkering för att inte risker att göra fel.
Nu är jag lantis men jag tolkar skylten
Det krävs parkeringstillstånd dygnet runt för att kunna nyttja parkeringen (det är m a o ingen allmänparkering)
Avgift gäller dygnet runt (endast parkeringstillstånd är inte tillräckligt)
mellan kl 08-22 får man stå högst 4timmar , mellan kl 22-08 får du stå obegränsat antal timmar.
Ska dock tilläggas att jag har absolut ingen aning och jag hade valt en annan parkering för att inte risker att göra fel.
Överklaga. Du har inte parkerat fel.
Överklaga. Be att få ut foton! Granska dessa noga.
Dom verkar vara med i svepark och därmed följer också vissa åtanganden.
Har du kommit fram till något nytt? hur blev överklagandet?
Ta det till tinget.
Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.
Det är en parkering där du får stå i 4 timmar med p-skiva 08-22.
All annan tid så är det p-tillstånd som gäller.
Står du till vänster om skylten ska du betala avgift och bortse från ovanstående.