Inlägg från: Canadasvensk |Visa alla inlägg
  • Canadasvensk

Nafsade barn i ansiktet! Hjälp!

Fennyxx skrev 2018-07-09 23:02:29 följande:

Okeej.. du har en hund som stjäl mat från en 8-åring och sedan nafsar henne i ansiktet och tycker det stora problemet är barnets pappas reaktion? Och folk här tycker att det är barnets fel?

Du måste naturligtvis uppfostra din hund bättre, och om du inte klarar det borde du inte ha hund. Tills det är löst kan du inte ha hunden nära barn, det kommer hända en olycka.

Hundar ska INTE stjäla mat från varken gäster eller familjemedlemmar, och de ska inte uppträda agressivt mot barn eller andra, även om de just lyckats stjäla mat.

Är det verkligen inte självklart?

Håller med till 100%!!!
  • Canadasvensk
    DeathByPickles skrev 2018-07-10 00:24:44 följande:

Varför i hela friden ska  allsköns människor kunna ta mat ur munnen på min hund? De har väl ingenting där att göra!

Jag förstår att livet blir lättare med en hund som har stor tillgänglighet, men alla hundar (precis som människor, hästar, katter, whatever) fungerar inte så. Man får anpassa sig efter sina familjemedlemar anser jag. 

Om en hund har problem med att dela med sig får man skilja på impulsiva människor och hund när det finns en resurs i närheten. 

Givetvis kan man träna på tillgänglighet, men jag tycker inte att man Någonsin ska ställa sådana krav på vare sig djur eller barn att man tar för givet att det Alltid är okej för  ungen att ta någonting ur hundens mun. 

Jycken kanske har fått nog just den dagen, den kanske har ont i en tand eller också är resursen extra värdefull. 

Varför i allsin dar ska barnen vara där och klappa och pilla när hunden äter? Vem vinner på det, undrar jag? 

Låt mig gissa, du har inga små barn...?
  • Canadasvensk
    DeathByPickles skrev 2018-07-10 00:35:51 följande:

Hur spelar det roll i diskussionen? 

Behöver jag verkligen svara på det? ;)
Svar på tråden Nafsade barn i ansiktet! Hjälp!