• Anonym (?)

Inte gravid men en tydlig rand på magen?

Upptäckte en ganska synlig rand från venusberget upp till naveln ungefär för rätt så länge sen, men har inte funderat så mycket mer vidare på det, då jag tagit test som varit negativt.

Men för någon månad sen tyckrr jag att jag kan skymta en rand ovanför naveln också, vilket jag undrar lite över? är det normalt att ha? Äter heller inga p-piller eller liknande.

• Svar på tråden Inte gravid men en tydlig rand på magen?
  • Anonym (Rand)

Jag har alltid haft något av en "rand" på magen. Inte varit gravid. För mig är det två saker: dels är det muskelfästet där magmysklerna går ihop och därför går det lite inåt, det andra är att håren på magen möts där. Och går emot varandra, typ. Inget konstigt!

• Meriall

Jag ser en svag linje. Använder du ppiller eller hormonella preventivmedel? Det kan ge linjen pga ökat östrogen. Ppiller gör så kroppen "tror" att den är gravid. PCO kan också ge linjen pga hormonstörningar. Även vissa andra sjukdomar såsom addisons sjukdom.

• Meriall

Ah inga ppiller.

Ja det kan också vara så att du har lite mer behåring där som ger intryck av linje som hon ovan skrev

• Anonym (?)

Tack för svar alla!! Har väldigt lite hår på magen och väldigt blonda så jag kan se att linjen sitter på huden om ni förstår.. Det har alltså att göra med muskelfästet och ens egna pigment om jag förstår rätt?

• Anonym (A)
    Meriall skrev 2018-07-08 13:23:02 följande:
    Jag ser en svag linje. Använder du ppiller eller hormonella preventivmedel? Det kan ge linjen pga ökat östrogen. Ppiller gör så kroppen "tror" att den är gravid. PCO kan också ge linjen pga hormonstörningar. Även vissa andra sjukdomar såsom addisons sjukdom.
    Så kan det vara.
  • Anonym (Test)

Ta ett nytt graviditetstest?

• Anonym (?)
    Anonym (Test) skrev 2018-07-08 17:23:36 följande:

Ta ett nytt graviditetstest?

Tog två olika gravtest för ca 3 veckor sedan, fick väldigt svaga "positiva" resultat, så svaga att jag tolkade dem som spökstreck eftersom jag en vecka senare tog ett till som va negativt. Har haft min mens exakt på dagen men den har bara varat i 2 dagar, det och den svaga randen på magen fick mig att testa så känner att det omöjligt kan bero på grund av graviditet.. ?
  • Anonym (Test)

Skumt med 2 dagars mens :/

Skulle nog ta ett test nu ändå :)

• Anonym (?)
    Anonym (Test) skrev 2018-07-08 18:53:15 följande:

Skumt med 2 dagars mens :/

Skulle nog ta ett test nu ändå :)

Har alltid haft 3-4 dagar, men i maj och juni höll den bara på i 2. Har inga symptom och negativt test för ett tag sen så och om randen beror på graviditet borde testet visa positivt tycker jag?
  • Pope Joan II

Hormonrand brukar, hos de som får en sådan, uppstå under andra trimestern. I den mån man alls ser en rand hos ts ser den ut som den vanliga linea alba.

• Anonym (?)
    Pope Joan II skrev 2018-07-08 20:47:59 följande:

Hormonrand brukar, hos de som får en sådan, uppstå under andra trimestern. I den mån man alls ser en rand hos ts ser den ut som den vanliga linea alba.

Okej tack så mycket för ditt svar. Ska läsa vidare lite om PCO..
Svar på tråden Inte gravid men en tydlig rand på magen?