Inlägg från: Anonym (Tipset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tipset)

Hur lär man sig tycka om sitt liv i en bonusfamilj?

Hej TS! Jag kommer inte vara hård jag lämnar bara några enkla tips på vägen.

Mot Din svartsjuka / avundsjuka,

Tanke att påminna dig om:

* Du är särdkilt utvald att vara en extramamma till en mans barn, det är inget vem som helst får bli han måste tycka om dig och barnen måste tycka om dig och du måste kännas tillräckligt lämplig för uppdraget och att du också tycker om mannen och hans barn. Detta kräver att många saker ska klaffa, har han valt dig och barnen har valt dig så du kan känna dig stolt och ta emot den rollen med bravur!

* Försök omvandla avundsjuka till inspiration. "Jag känner mig utanför" - Hur gör jag för att i kluderas mer? " Överraskar familjen med en picknick" t.ex

* Avundsjuka) svartsjuka bottnar i rädsla att du inte duger. Titta dig själv i spegeln och tänk för dig själv "Jag duger, jag är världens bästa bonumamma!" Mantra detta dagligen.

Att det inte är en kärnfamilj:

* Acceptera att det är en familj som formats ihop på sitt eget lilla vis och att det betyder lika mycket kärlek och äkthet som att allt är blodsband.

* En kärnfamilj kräver bara blodsband för att hållas ihop, er familj kräver engagemang och kärlek och underhåll för att överhuvudtaget skapas, det är ingenting sämre eller mindre seriöst hade sagt tvärtom för en bonusfamilj är ett aktivt val och utan det valet hade ingen familj kunnat finnas. Det är till för de modiga! De som går bortom normerna.

Sorg att du inte har egna barn:

* Vill du ha ett eget barn prata med din man. Det kommer inte fungera att du hela tiden suktar efter en egen bebis och ett blodsband.

Svar på tråden Hur lär man sig tycka om sitt liv i en bonusfamilj?